Avatar billede Gummi4nd Praktikant
15. februar 2018 - 19:36 Der er 2 kommentarer

Formatering går galt.

Jeg har forsøgt at formater min samsung pc den gik i stå inden den var færdig. nu kan jeg slet ikke tænde den. Nogle gode råd?
Avatar billede mort1 Ekspert
15. februar 2018 - 20:25 #1
Du må prøve at geninstallerer styreprogrammet, som du forhåbentlig har på dvd eller andet selvstartende medie, og så starte forfra
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. februar 2018 - 20:34 #2
Er det en stationær eller en bærbar? Hvilken Windows version er der tale om, Windows 7, 8, 8/1 eller 10 ?
Har du en installationsdisk, så prøv at trykke på startknappen, og derefter på F12. Derved skulle der gerne komme en menu op, hvor du kan vælge med piltasterne.
Vælg DVD-drevet og tryk på enter-knappen. Nu skulle maskinen gerne genstarte, og indlæsningen af DVD´en begynde.
Hvis ikke du har en DVD så kan Windows downloades på en USB-nøgle (med plads nok) Dette kræver naturligvis at du har adgang til en anden computer, du kan komme på nettet med. Når Windows så er downloadet til USB-nøglen, fjernes denne - husk at slukke pc´en inden nøglen fjernes, eller brug sikker fjernelse af hardware - tag derefter USB-nøglen og sæt den i maskinen hvor som Windows skal installeres på. Tryk på startknappen, og vælg USB, tryk enter, derved genstarter maskinen og installationen begynder (forhåbentlig)