Avatar billede randeris Praktikant
16. februar 2018 - 08:45 Der er 2 kommentarer

Typografi, overskrift ved 1x tryk på enter.

Hjæææælp..
Når jeg trykker på enter, ændrer typografien sig til overskrift. Trykker jeg så på enter igen, laver den om til normal..
trykker jeg en masse tilfældigt og med enter indimellem, laver den overskrift på hver anden linje. og normal på hver anden..

Hvordan søren har jeg fået lavet det?? Og hvordan ændrer jeg det. Så den bliver i typografi normal når jeg trykker på enter. :-(
Avatar billede mort1 Ekspert
16. februar 2018 - 10:15 #1
Hvilket program handler det om ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. februar 2018 - 10:43 #2
I Word indeholder definitionen af enhver typografi også information om, hvilken typografi der skal skiftes til, når man taster Enter.

Ud fra din beskrivelse lyder det til, at du har sat den indstilling sådan, at typografien Normal skifter til Overskrift. Ret typografidefinitionen af typografien Normal, så der i dialogboksen ”Rediger typografi” > feltet ”Typografi i næste afsnit” er valgt ”Normal”. Så vil Normal skifte til Normal ved Enter.

Det er generelt praktisk at have overskrifter til at skifte til den typografi, der bruges til brødtekst (kan være Normal, Brødtekst eller andet), men typorgafi til brødtekst bør skifte til samme typografi.

Hvordan du helt præcist laver ændringen afhænger af, hvilken version af Word, du bruger.