Avatar billede Toughdal Novice
16. februar 2018 - 12:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Genoprettelse af Lenovo ThinkCentre M73

Hej

Har en thinkcentre m73 med win10, der ikke længere vil starte. Der er ikke umiddelbart nogen restore partition eller noget andet der kan hjælpe med at få den factory resat. Jeg prøvede at få lavet en recovery usb igennem lenovo, men trods adskillige registreringer, vil den ikke godtage serienummeret.

Har forsøgt med en alm. win 10 recovery usb uden held.

Er der nogen der har haft held med at hente nogen recovery tools fra lenovo?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. februar 2018 - 14:13 #1
har du prøvet at lave en win10 installationsdisk/usb via https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
klik 'download værktøjet nu' og kør det - vælg til anden pc, og du kan lave en dvd/usb til at boote på. Den bør kunne indlæses hvis du har valg samme win10 som du har nu (fx 64bit dk home).
Hvis du vælger at installere den uden at formatere, så vil dine gamle data ligge i en windows.old mappe bagefter.
Hvis du vælger at formatere (sletter alt), så slet alle partitioner og lad win selv formatere disken (så vil den lave et par skjulte partitioner til rep bare hvis du en anden gang skulle få brug for det)
Avatar billede Toughdal Novice
19. februar 2018 - 12:14 #2
Det virkede! :-) super værktøj.