Avatar billede huddie Professor
17. februar 2018 - 09:58 Der er 12 kommentarer

HTTP ERROR 500

Hej Eksperter!

Håber jeg har sendt mit problem til den rette kategori ellers må I sende mig videre til en anden kategori her i Computerworld/Eksperten.

Jeg sætter lige sagen op punkt for punkt, for nemheds skyld.

1.    Jeg er ved at lave en hjemmeside via WordPress.
2.    Efter lang tids søgen havde jeg fundet det program jeg i sin tid havde lavet min første hjemmeside med(det er nu ca. 5 år siden jeg lavede den)
3.    Så jeg købte og downloadede ”Builder Plugin” fra Themify Builder.
4.    Da det så var ved at uploade programmet til min plugin sektion i WP, kom jeg til at afbryde processen.
5.    Det viste sig at være en stor fejl, for nu kan jeg INTET gøre. Både min hjemmeside og WP admin program ser ud til at være væk.
6.    Når jeg åbner min side kommer jeg til en hel blank side med teksten ”Denne side virker ikke
www.jk-reklame.dk kan i øjeblikket ikke behandle denne anmodning HTTP ERROR 500 [Genidnlæs]

A.    Så hvad gør jeg for enten helt eller nogenlunde genskabe det jeg havde på min hjemmeside og min WP admin igen? – det hjalp end ikke at logge ind fra starten af igen på min WP admin.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Jesper Kragh
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2018 - 10:38 #1
#1 når du logger ind på websiden med ftp, hvilke filer ligger der ?
#2 du skal jo bare uploade det hele igen. (den afbrudte fil er bare inkomplet og skal erstattes)

det som sker er at WP vil loade plugin, men da filen er i stykker, bryder WP loaderen sammen.
Avatar billede huddie Professor
17. februar 2018 - 13:30 #2
Hej Sidewave!

Du er nok nødt til at skære det ud i pap for mig, da jeg ikke som sådan er så god til den tekniske del af det at arbejde på en PC.

For dog lige at starte baglæns i dit svar, så var det mig der fik afbrudt uploadingen, men var ikke klar over at det ville gå så galt.

Som gensvar på dine punkter:

#1: Hvad er ftp?(jeg kender godt ordet, men jeg ved ikke hvordan man som sådan bruger det og i hvilken sammenhæng)  og hvor kan jeg se hvilke filer der ligger der? Logger jeg bare ind på min side uden at jeg går ind i admin vejen på WP, så står der ikke meget info når jeg vælger "Undersøg".

#2 Hvor finder jeg det jeg skal uploade og hvordan gør jeg det?

Mvh. Jesper Kragh
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2018 - 13:55 #3
dit webhotel har en ftp konto, der kan du up/downloade filerne i webhotellet.
FTP betyder File Transfer Protocol.

man logger ind med hostnavn (din hjemmesides domain navn), brugernavn og password. så kan man overføre alle filer.

Filezilla er et FTP program du kan bruge, oplysningerne om dit hostnavn, bruger og password, skal ligge på dit webhotel udbyders hjemmeside, når du er logget ind. log ind og kig efter ftp konto.

du kan hente filezilla her:
https://filezilla-project.org
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2018 - 13:59 #4
på dette billede er jeg logget ind på min egen hjemmeside, og man kan se filerne der ligger der.
https://i.imgur.com/8fJzlaN.png
Avatar billede huddie Professor
17. februar 2018 - 14:56 #5
Ud fra det link du har sendt, så lader det til at jeg skal lede efter noget der i stien må hedde noget med WordPress eller noget med mit hjemmeside navn på min PC, men jeg kan umiddelbart ikke finde noget.
- med mindre jeg kigger i de forkerte stier.
Jeg har kun et drev C og D(som er en ekstra hard disk). Får man "tilsendt" sådanne filer til ens PC hvis/når man bruger WP?
Avatar billede huddie Professor
17. februar 2018 - 18:30 #6
Sorry, jeg fik vist i farten overset den besked du sendte næstsidst.
Så nu er jeg inde i Filezilla og det WordPress jeg kan finde er fra 2014 og fra min første hjemmeside.
Så hvor finder jeg det for 2017/2018 ?
Hvordan genskaber jeg det til hjemmesiden herfra?
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2018 - 01:43 #7
jeg tror din udbyder har lavet en opdatering og i den process slettet din hjemmeside ved en fejl.

du må spørge dem om de har en backup af 2017/2018.

det er meningen at du selv laver en kopi med ftp programmet, ned på din computer, men de fleste hjemmeside udbydere, burde have en automatisk backup, til alle tider.

hvad hotel har du ?
kontakt dem
Avatar billede huddie Professor
18. februar 2018 - 13:30 #8
Jeg var ved at lave en hjemmeside, men havde ikke fundet den rette skabelon efter hvilken idé jeg havde i tankerne. I min søgen kiggede jeg også efter et passede drag and drop program for at lave det fra bunden af og så fandt jeg noget info om hvad det program jeg havde lavet min første hjemmeside i.
Så jeg købte”Builder Plugin” fra Themify Builder, som var midt i at uploade, da jeg af en eller anden grund valgte at afbryde. Jeg havde nok troet den var færdig, men det viste sig at det var den så ikke, så det må have betydet at den først skulle fjerne det jeg havde, for så at lægge det nye ind. - tror jeg.

Af web-hotel har jeg one.com, som også har WordPress sammen med deres eget webside program. Da jeg kendte WP fra tidligere, så valgte jeg det.

Jeg prøver lige at tjekke op hos one.com om de lige kan hjælpe mig ellers vender jeg tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2018 - 13:58 #9
jeg har også one.com
dine mail og ftp login oplysninger står inde på din side, hvor du kan ændre password til dem
Avatar billede huddie Professor
24. februar 2018 - 12:30 #10
Hej Sidewave!

Jeg fik hjælp fra one.com m.h.t. det der http error 500, men nu er jeg tæt på målet, men det lader til at der er én lille (eller stor) forhindring til jeg når helt i mål. Måske kan du hjælpe for selv om jeg har sendt dette problem op på Themify Builders forum, men de  er ikke så hurtige til at svare, hvis man ikke lige som det først vil give URL eller/og admin info fra sig.
Her er jeg lidt påpasselig med bare at give info væk til nogen jeg ikke ved om de kan finde på at misbruge det. Så derfor spørger jeg om det ikke er noget jeg vil kunne klare selv med lidt hjælp.

Tilbage til problemet. Jeg er nu forbi det der error 500 og kan næsten gå i gang med min hjemmeside. da jeg ikke kan vedlægge billeder her, så jeg kan vise det rent visuelt, så tager jeg det punktvis, så du måske nemmere kan følge mig for dit indre blik:

#1 Jeg går ind på WPs "Kontrolpanel" --> "Forside"
#2 Går til "Overblik" og vælger "1 side"
#3 Går til min første side på listen der indtil videre går under navnet "(ingen titel)"
#4 Vælger herunder "Themify Builder"
#5 Her kommer jeg til min helt blanke side "Intentionally Blank" som er en WP skabelon, så jeg kunne starte helt fra bunden af og bygge min side op helt fra bunden af, da jeg ikke kunne finde en skabelon der kom tæt på min idé.
#6 På den tomme side trykker jeg på "Turn On Builder" i håb om at kunne gå i gang med at arbejde på min side, men så står den bare og tænker uden at der sker mere.
#7 Højreklikker jeg på "Turn On Builder" og vælger "Undersøg" kommer dette frem under "Console":

jquery-migrate.min.js?ver=1.4.1:2 JQMIGRATE: Migrate is installed, version 1.4.1
themify-builder-visual.js?ver=2.1.6:562 Uncaught TypeError: Cannot read property 'dataset' of null
    at themify-builder-visual.js?ver=2.1.6:562
    at insert (themify-builder-visual.js?ver=2.1.6:533)
    at Object.api.get_visual_templates (themify-builder-visual.js?ver=2.1.6:538)
    at Object.api.render (themify-builder-visual.js?ver=2.1.6:559)
    at themify-builder-visual.js?ver=2.1.6:602

Kan du ud fra det se hvad der eventuelt kan være problemet og hvad jeg kan gøre?
Jeg har prøvet følgende:
A: Slette plugin'et og installeret det igen.
B: Deaktiveret og slettet nogen af de andre webside bygge plugins
C: Scannet mappen med plugin materialet der ligger på min PC for eventuelle virus eller andet, men der dukkede ikke noget op.

Håber du har en idé hvad jeg kan gøre, så jeg kan komme i gang med min hjemmeside snart. :)

Med venlig hilsen
Jesper Kragh
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2018 - 13:40 #11
det er ikke sikert at plugin virker sammen med den version af WP du har.
prøv at få versionerne til at passe sammen.
evt. ved at opdatere WP til nyeste version, og nyeste version af plugin.

det er altid et problem når noget bliver opdateret, og så kan det være at diverse plugins holder op med at virke.

prøv at google på problemet om "version x af plugin virker ikke i WP ?"
(på engelsk). se om der dukker noget op.

i første om gang ville jeg prøve at slette det, og lægge det ind forfra.
fordi du har afbrudt install af det, og der er gået rod i en filpointer.
Avatar billede huddie Professor
17. marts 2018 - 13:43 #12
Hej Sidewave!

Grunden til det tog lidt tid inden jeg svarer dig nu er fordi jeg forsøgte at få hjælp fra one.com/WordPress og der kom jeg næsten tilbage på sporet, men den sidste det som Themify Builder skulle hjælpe mig med gik ikke så godt.

Inden jeg uddyber problemet vil jeg lige vide følgende:
Hvor stor er din viden om Themify Builder i samarbejde med WP?
- hvis jeg skal gå via et andet emne-rum her i forummet.
Hvad hvis man vil uddybe sin forklaring med billeder, hvad gør man så? (hvordan vedlægger man billeder i dette forum)