Avatar billede Iwt321 Novice
17. februar 2018 - 16:54 Der er 16 kommentarer

Packard Bell Windows 8 tænder men forbliver i sort skerm

Hej.

For ca 2 timer siden sad jeg og lavede en opgave på min computer. Da min mor havde lavet frokost går jeg ud og spise og da jeg kommer tilbage til min opgave siger den at der var nogle problemer og min computer ville blive genstarted. Da den er færdig med at genstarte tænder den præcis som den plejer men da den er kommet dertil hvor jeg normalt skal skrive min kode kommer der ikke den der bane hvor man skal indtaste koden og den går i sort skerm. Alt køre blæseren kører som normalt og de små knapper under tasterturet lyser som de plejer og den lille blå lampe ved tænd knappen lyser også men skermen er sort men man kan se på farven at den er tændt hvis i hved hvad jeg mener. Jeg har prøvet at slukke og tage strømmen fra og tage batteriet ud og sætte det i igen men der sker ingen ting. Jeg kan godt køre musen rundt på skermen men så er der den der blå ring ved siden at musen på skermen som bare kører rundt som når den “tænker” men lige meget hvor længe jeg venter sker der ikke noget.

Jeg håber i kan hjælpe mig og at jeg hurtigt får svar.

Hilsen Ida.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. februar 2018 - 17:23 #1
Prøv at starte i fejlsikret tilstand. Sluk maskinen, lad den stå et øjeblik. Start derefter igen, og tryk på F8 tasten gentagne gange, derved skulle maskinen gerne starte op i fejlsikret tilstand. Find et tidligere systemgendannelses punkt, og se om det hjælper. Det kan også være en opdatering er driller.
Hvilket styresystem er der installeret på maskinen, Win 7, 8, 8.1 eller 10 ?
Avatar billede Iwt321 Novice
17. februar 2018 - 18:17 #2
Hej erikhg.
Jeg har prøvet at gøre som du skrev men der sker ingen ting ved at jeg trykker på f8 knappen. Min har Windows 8.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2018 - 18:19 #3
#1 Packard Bell Windows 8
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2018 - 18:25 #4
Har du en Windows 8 installations DVD eller USB. Start op derfra efter Sprogvalget tryk enter i næste rude tryk på reparer nede til venstre  i feltet og lad den køre færdig.
Avatar billede Iwt321 Novice
17. februar 2018 - 18:33 #5
Den er helt i sort man kan ikke trykke på noget. Jeg ved ikke hvad det betyder det der installation men der er både plads til dvd og usb og der sidder ikke usb eller dvd i den
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2018 - 18:50 #6
Du skal sætte et installations medie i og trykke på F12 under opstart og vælge startup fra mediet.
https://ibb.co/g7CAmS
Avatar billede Iwt321 Novice
17. februar 2018 - 18:52 #7
Okay tak det prøver jeg
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. februar 2018 - 18:57 #8
#3
Undskyld, det havde jeg overset.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2018 - 19:23 #9
Jeg fik også en PB. Ind i går
jeg brugte denne metode da den kørte opgraderede jeg den til Windows 10 uden problemer.
https://ibb.co/cR07Y7
Avatar billede Iwt321 Novice
18. februar 2018 - 01:30 #10
Hej allesammen.
Tusind tak for hjælpen nu skriver den at den er i gang med at reparer diskfekl og det kan tage mere end en time. Og derefter skulle den virke. Tak for alle jeres forslag så hurtigt. Bliv ved med hvad i gør. Endnu en gang tak i er mine helte🤗👏🏼🙌🏼👍🏼

Hilsen Ida.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2018 - 09:13 #11
#9 Poko1 det lyder spændende. Troede muligheden stoppede den 31 december med dette. Var det en ren installation med tilføjelse af win 7/8 koden du tilføjede der stadig virker?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2018 - 09:25 #12
Jeg har tidligere beskrevet hvordan! Jeg vil prøve om jeg kan finde det igen!
Hoved trækket er først at køre Opdaterings Assistenten derefter lave en mappe kaldet ESD og sætte  indholdet Fra en Windows 10 USB eller DVD ind derefter i mappen vælge setup og så kører det som den opgradering vi fik for et par år siden.Den kører endda 1709. og den er også aktiveret.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2018 - 09:28 #13
#12 Tak for det poko1 :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2018 - 09:47 #14
I store træk sådan.
https://ibb.co/jeYZWS
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2018 - 10:02 #15
Tak for altid gode vejledninger poko1. :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2018 - 10:04 #16
Stammer nok fra min tid som underviser! :-)