Avatar billede haki Mester
17. februar 2018 - 21:00 Der er 10 kommentarer

Smart TV (Samsung)

Hej.
Jeg håber på, at jeg kan stile den spørgsmål her i denne forum. Det drejer sig om følgende. Jeg har et SAMSUNG SMART TV og fjernsynet er tilsluttet til min hjemme trådløs netværk ( WI FI). I det sidste stykke tid sker der så tit, at jeg får en meddelse på Fjernsynet, at en MOBIL ENHED prøver at tilslutte sig og styrer TV. En gang drejer det sig om Samsung Galaxy, en anden gang om HUAWEI P9 osv. Jeg mistænker, at en eller flere har brudt ind i min WI FI.
Er der nogen , som har en fornuftig svar og forslag, hvad jeg kan gøre angående denne problem?

I forvejen tak for hjælp.
Avatar billede thov Forsker
17. februar 2018 - 22:38 #1
Det kan også bare være Bluetooth.
Når jeg søger med BT fra telefon, tablet og computer, dukker der flere tv apparater op.
Jeg har ikke noget smart-tv selv, så det er andres apparater der byder sig til.
Hvis du deaktiverer BT i apparatets indstillinger, får du sikkert fred.
Avatar billede haki Mester
17. februar 2018 - 22:42 #2
Tak for svar. Ved du måske, hvordan jeg kan slå fra Bluetooth i sådan TV?

Tak i forvejen
Mvh
Avatar billede thov Forsker
17. februar 2018 - 22:59 #3
Ingen anelse,så du må håbe på at en smart-TV ejer kigger forbi her.
Men du har vel en manual til tv'et.
Avatar billede falster Ekspert
18. februar 2018 - 00:37 #4
Man skal nok kende din TV-model. Men hvis du ikke allerede har løst det. Så prøv at Google:

How do I turn off the Bluetooth on my Samsung Smart TV?
Avatar billede Ulrik Goerlich Praktikant
18. februar 2018 - 11:23 #5
Kunne det ikke være via SAMSUNG app'en at disse enheder forsøger at logge ind?
Avatar billede haki Mester
18. februar 2018 - 21:16 #6
Problemet er, at det ikke er mig, som prøver at styre via App'en. Det vil sige, at en " uinviteret gæst" prøver at styre min TV. Jeg håber på, at situation bliver bedre forstået nu. Mvh
Avatar billede thov Forsker
18. februar 2018 - 23:02 #7
En 'uinviteret gæst' kan først kontrollere dit Samsung tv, når du godkender det.
F.eks måtte jeg indtaste en 123456 kode, før min smartphone fik adgang til data
på en Garmin Vivosmart skridttæller.
Jeg vil tro, at det du oplever på dit tv, er det samme der vil ske på det [TV]UE43J5555
som min Surface pro finder ved en BT søgning, hvis jeg forsøger at connecte.
Så ignorer bare 'fjolserne', for de ser et antal enheder efter bt-søgninger, og så prøver de at connecte. De aner nemlig ikke en dyt om Bluetooth.
Avatar billede haki Mester
19. februar 2018 - 18:17 #8
Tak, @thov. Det er nemlig det, som sker. Jeg får besked, hvorder bliver spurgt om, jeg vil tillade, at en MOBIL ( f.eks. Samsung Galaxy) "ønsker" at styre TV.
Hver gang afviser jeg det, når beskeden kommer frem.
Men jeg vil helst have at slå fra den mulighed på TV opsætning og således undgår fremkommende lignende beskeder. Men jeg kan simpelhen ikke finde, hvordan jeg kan slå fra den muligheden på TV
Mvh og tak for hjælp igen
Avatar billede thov Forsker
19. februar 2018 - 19:30 #9
Hvis du ikke vil bruge Bluetooth på tv'et, trykker du 'HOME' på fjernbetjeningen
og vælger 'indstillinger' eller 'settings'.
Her finder du forhåbentlig en indstilling af Bluetooth som du kan deaktivere.

På en smartphone kan du også finde den id-kode som tv'et får ved Bluetooth.
Vis koden til beboerne omkring dig, og bed dem om at holde nallerne fra den, når de ser den på deres apparater.
Rækkevidden på Bt er højst 20m, så den/de skyldige er nogen du kender.
Avatar billede haki Mester
21. februar 2018 - 14:40 #10
Tak. Jeg skal nok prøve det.
Mvh