Avatar billede Jakob Jensen Novice
18. februar 2018 - 11:48 Der er 10 kommentarer

windows xp

hej jeg har lige fået en pc men den starter op men holder igen hvor der står
højre klik for at log ind på windows men den er blå side i højre side der er ingen log på mærke hvordan kan man ellers starte op
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2018 - 11:59 #1
Har du et Windows installations medie  DVD eller USB start op på det og vælg reparer min Computer
Med EFI/UEFI BIOS
Se om du så kan starte op
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2018 - 12:19 #2
Avatar billede Jakob Jensen Novice
18. februar 2018 - 14:29 #3
den vil ikke noget men jeg
tænkte på når man går i dos og prøve at genstarte den i sikker tilstand så sæt den til nettet via min bærebar da jeg kun har trådløs netværk  så få den lavet om til normal tilstand så få den opdateret via nettet
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2018 - 14:52 #4
Og du er sikker på at det ikke er Harddisken?
men prøv at trykke gentagende gange på F8 under opstart og vælg Fejlsikret tilstand se hvad der sker.
Avatar billede Jakob Jensen Novice
18. februar 2018 - 19:44 #5
Hej nu har jeg startet min PC op igen den skriver
Windows xp
Klik på dit brugernavn for at starte
Avatar billede Jakob Jensen Novice
18. februar 2018 - 19:52 #6
Kan det være at den er blevet renset
Avatar billede Jakob Jensen Novice
20. februar 2018 - 08:40 #7
hej nu har jeg fået den genstartet i sikkertilstand MEN nu
mangler jeg adgangskode da den tidlige ejer går meget op i det men idan kan han ikke huske den kode hvordan kan jeg knække den kode
mvh mig
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2018 - 09:22 #8
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ kan du lave en boot-disk som kan bruges til at nulstille adgangskoder i windows. Det er ikke pænt lavet, men bare følg teksten på skærm, og den klares enkelt.
Avatar billede Jakob Jensen Novice
11. marts 2018 - 20:15 #9
hej claes57 denne hjemme side virker ikke om det fordi det er en gammel windows xp
det ved jeg ikke men der står at den er fra 1985-2001 er der andre muligheder
mvh mig
Avatar billede claes57 Ekspert
12. marts 2018 - 09:22 #10
så længe windows/microsoft ikke piller ved deres placeringer, så virker koden stadigvæk. Microsoft laver ofte 'nye skins' for at sælge win-versioner - men koden gider de ikke gøre det store ved (det holdes kompatibelt), og derfor virker ntpasswd stadig lige så godt, som da det blev opdateret sidst.