Avatar billede 2pretty4u Mester
18. februar 2018 - 14:15 Der er 8 kommentarer

Lightning hun adapter til jack hun

Hej alle sammen

Jeg har lidt en problemstilling. Når jeg rejser, så har man jo en skærm på længere turer hvor man kan se film mm., fra rejseselskabet af. Dertil skal man bruge et stik med 2 stik i og en udgang (eller et par af deres ringe hørebøffer). Jeg har et par Bose Quietcomfort 35, hvortil stikket følger med samt kabel med mini jack og jack til at tilslutte bøfferne.

Min problemstilling er, at jeg har 2 par Libratone Q-adapt, med lightning stik i. Jeg kan tilslutte dem til min iPad og iPhone, men ej min macbook eller flyets videosystem. Jeg tænker at man skal bruge en adapter med Lightning hun og Jack hun, så man kan tilslutte til stikket i flyet, med dertilhørende jack han / han forlænger og sætte høretelefonerne til og så virker det i dem. Samme trick på Macbook'en, da den kun har jackindgang.

Men hvor finder man det i en fysisk butik i København? For rejser tirsdag morgen. Eller har nogle bedre ideer (som ikke omhandler at købe nye hørebøffer / høretelefoner)?

På forhånd mange tak og god søndag,

Mvh

Stefan
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. februar 2018 - 14:40 #1
Som du beskriver det, lyder det lidt til at du vil konvertere "den forkerte vej", altså en vej, der ikke umiddelbart lader sig gøre.

Når jeg tænker konvertering, er det jo som regel fra Lightning til et analogt jackstik, ikke den anden vej (som disse: https://www.av-cables.dk/minijack-lightning-kabel/)
Avatar billede 2pretty4u Mester
18. februar 2018 - 15:22 #2
Hej CRKrogh

Så det kan ikke lade sig gøre at få en adapter der er hun i begge ender?

Tænkte nok at det var sådan, bare lidt problematisk at lightning kun er stikket i ens høretelefoner,- men burde man så have tænkt på da man købte dem.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. februar 2018 - 16:15 #3
jeg kan ikke lige finde en sådanne konverter - men på http://mackabler.dk har de dette
Fandt du ikke det produkt som du manglede?
Så send os en email info@mackabler.dk eller ring og spørg på tlf: 60 54 62 25.
(jeg har intet med siden at gøre - er ikke apple-mand)
De skal så finde noget mellem
https://mackabler.dk/airplane-fly-dobbelt-stik-til-mini-jack-35mm-425.html
og lightning-hovedtelefoner - dem om resten.
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2018 - 09:53 #4
Avatar billede claes57 Ekspert
19. februar 2018 - 10:12 #5
>ink - den går til oplader, så jeg tror at den kun har strømdelen med for at beskytte lyden i jackstik.
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2018 - 10:14 #6
claes57 - du har nok desværre ret.
Avatar billede 2pretty4u Mester
19. februar 2018 - 11:11 #7
Jeg tror i alle har ret, har været i Elgiganten, Power, Humac og talt med Apple. Der findes ikke en løsning.

Mange tak for hjælpen allesammen
Avatar billede claes57 Ekspert
19. februar 2018 - 12:38 #8
det var lige det med mackabler.dk - de har måske kontakt til nogen i Kina, der kunne se et marked i konvertere til lightning-hovedtelefoner. Bare send en mail til dem og tip dem om manglen.