Avatar billede tina Novice
18. februar 2018 - 22:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 iphones på samme Apple-id, men vil ikke dele apps, fotos, m.m.

min datter har fået sin første mobiltelefon, en Iphone SE. Jeg har oprettet hendes telefon på mit Apple-id (jeg har en Iphone 6).
Men alle mine fotos er blevet overført til hendes telefon også - det skal de ikke. Vi skal ikke dele fotos.
Når hun downloader en App kommer den også min min telefon - det skal den ikke. Vi skal ikke dele Apps.
Hvad skal jeg gøre for at vi hver især har vores egen personlige fotos/apps på hver sin telefon. Er det ikke muligt at bruge samme Apple-id ?
Avatar billede Lars Petersen Novice
19. februar 2018 - 00:15 #1
Du opretter et nyt apple id til din datter på samme måde som du oprettede dig selv. nulstil hendes iPhone og startforfra med hendes apple id.
efterfølgende kan du logge ind med dit apple id så der ikke nødvendigvis skal tilknyttes et betalingskort på din datters.
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2018 - 03:08 #2
De apps, der måtte være købt og betalt, og som skal bruges på din datters telefon kan genbruges ved familiedeling fra dig.
Avatar billede tina Novice
19. februar 2018 - 08:39 #3
Så det i siger er at man skal oprette et nyt Apple id og starte forfra ?
Det er ikke muligt at bruge samme Apple id uden at apps/fotos blandes ??
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2018 - 08:43 #4
Man kan slå appsdeling fra, men hvis man ønsker sikkerhedskopi i skyen, så deles billederne.
Avatar billede tina Novice
19. februar 2018 - 08:57 #5
hvor slår man appsdeling fra ? :-)
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2018 - 09:18 #6
Under AppleID - iTunes og AppStore kan du slå automatisk overførsel fra.

Under iCloud kan du slå Billeder fra, ligesom kontaktpersoner og andet kan slås fra. Du har så ikke længere sikkerhedskopi i skyen af disse oplysninger, hvilket jeg synes er en rigtig dårlig idé.

Du kan selvfølgelig oprette Google konti og gemme i Google skyen, men var det så ikke nemmere at oprette ét nyt AppleID ?
Avatar billede Lars Petersen Novice
19. februar 2018 - 10:39 #7
Mange laver den fejl at de tror det er det smarteste med at have samme Apple id.. men det er nok noget af det dummeste.. det tager ikke lang tid at oprette et nyt Apple id og det vil være det hele værd.. på sigt og når din datter bliver gammel nok og skal overfører sine egne kontakter osv.. så starter man ny på iPhone.. så opret nyt Apple id til hver enkel.
Avatar billede tina Novice
19. februar 2018 - 10:51 #8
jeg opretter et nyt apple ID - det bliver noget bøvl det andet.
Tak for svar :-)
Avatar billede Rita Praktikant
26. november 2019 - 14:19 #9
Jeg bruger iCloud til sikkerhedskopi, mens ægtefælle bruger iTunes på pc. Jeg oplevede ved vores første iPhones, at vores billeder blev blandet sammen på pc, så jeg fik firma billeder på min telefon. Vi har altid haft hver vores Apple id, så hvad har jeg mon kunnet lave forkert inde på Windows pc’en? Måske I har et bud, det har jeg tænkt over, men bare ikke fundet noget sted hos 🍏, hvor det står.
Og tak på forhånd for jeres hjælp.
Avatar billede INK Ekspert
26. november 2019 - 15:05 #10
#9 foreslår du starter ny tråd, så alle ser det.
Avatar billede Rita Praktikant
26. november 2019 - 15:31 #11
Ja, god ide ...... ikke lige nu