Avatar billede plok Forsker
19. februar 2018 - 11:02 Der er 2 kommentarer

Samsung 960 EVO 250GB M.2 PCIe SSD - et godt valg?

Lige pt. har jeg en Sandisk Extreme Pro 240GB SSD i min egen PC.

Tiltænker at sætte en Samsung 960 EVO 250GB M.2 PCIe SSD i. Vil jeg kunne få noget ud af dette?

PC Spec:
Tower: Fractal Disign Define R4 Black Pearl
CPU: Intel Core i7 4790K
CPU køler: Cooler Master V8 GTS
Motherboard: MSI Z97 GAMING 5
GPU: Nvidia GeForce GTX 970 - 4GB GDDR5
RAM: Corsair Vengeance PRO 2400 MHz - 16GB
Netkort: Asus Wireless PCE-AC68 - 1900Mbps
SSD: Sandisk Extreme PRO - 240GB SSD
Lager HDD: Seagate Barracuda 1TB - 7200RPM
PSU: Corsair RM5500
DVD drev: Asus DRW-24F1ST

Kan se af Sandisk Extreme Pro - har Intern datahastighed
up to 550/520MB/s read/write

Hvor i mod Samsung 960 EVO 250GB M.2 har
up to 3200/1500MB/s read/write

Jeg synes at prislejet er OK, hvis jeg kan få noget ud af dette! :)

Hvad er evt. fordele og ulemper?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. februar 2018 - 14:23 #1
En M.2 er VÆSENTLIGT hurtigere end en vanlig SSD, så det vil helt sikkert give et løft.

Med det sagt, så er der lidt arbejde i det, især hvis du vil migrere til M.2'en, da boot foregår lidt anderledes fra sådan en pind.
Vær også OBS på at den lægger beslag på PCIE-baner, så du kan løbe ind i knas, hvis du vil køre SLI eller Xfire.

I den virkelige verden ville jeg købe pinden og flytte ind i en fart. :-)
Avatar billede plok Forsker
19. februar 2018 - 20:55 #2
Okay. Men hvordan booter den da anderledes?

Jeg skal ikke køre SLI og Xfire. Jeg spiller næsten aldrig :)