Avatar billede Banzze Juniormester
19. februar 2018 - 12:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sum af lopslag på alle mine ark i Excel

Jeg har lavet en masse ark i mit Excel med regnskaber, hvor jeg gerne vil summe resultatet fra alle ark. Jeg har brugt samme skabelon til alle ark, så jeg tænker umiddelbart en metode hvor jeg kan summe resultatet hvor det bliver hentet via lopsalg. Er dette muligt? :)
Avatar billede ebea Ekspert
19. februar 2018 - 12:58 #1
Hvis du har summen i samme celle på alle dine ark, så kan du bruge en formel.
F.eks.:  =SUM(førsteark:sidsteark!cellereference)
Førsteark er som navnet angiver, og sidsteark er lig med dit sidste ark; og cellereference er der hvor du har din summering (ens i alle ark).
Avatar billede Banzze Juniormester
19. februar 2018 - 13:05 #2
ebea, nej desværre. Jeg har ret mange linjer i nogen af arkene at det desværre ikke fungere med en masse tomme linjer for at opnå resultat i samme celle i hver ark :)
Avatar billede ebea Ekspert
19. februar 2018 - 14:01 #3
#2 - Hvad mener du med tomme linjer? En slut summering, er jo ligeglad med tomme linjer!
For at lave et lopslag, skal du jo have noget at slå op på! Noget ukendt, fungerer jo ikke rigtig!
Avatar billede Banzze Juniormester
19. februar 2018 - 14:36 #4
Tror jeg forklarer mig forkert. Jeg har ens skabelon i alle ark, men resultatet er i samme celle, da nogen ark kræver flere linjer end andre. For at få samme celle i hver ark, bliver jeg jo nød til og lave en masse tomme linjer for at opnå samme celle i alle ark, hvilket ikke er brugervenligt. Ud for mit resultat har jeg ordet total stående i alle ark, så tænkte hvis jeg kunne summere alle i cellen ved siden af ordet total i alle ark, så ville jeg opnå det samlede resultat.
Avatar billede ebea Ekspert
19. februar 2018 - 15:17 #5
Prøv at se, om dette kan hjælpe dig på vej ;-) Der er et lille eksempel, med summering over en liste med Arknavne.
https://www.dropbox.com/s/k102qjw9yu0mvdh/sum-over-ark.xlsx?dl=0
Avatar billede jkrons Professor
19. februar 2018 - 16:00 #6
En mulighed som jeg selv bruger meget er at omstrukturere mit regneark, så resultatet der skal summeres, kommer til at STÅ i samme celle. For at undgå problemet med de mange tomme rækker, flytter jeg bare totalcellen op over de celler, der skal lægges sammen.