Avatar billede Hejcamilla Praktikant
19. februar 2018 - 14:23 Der er 7 kommentarer

Windows Live Mail

Hej med jer,
Jeg er netop startet i nyt job, hvor jeg skal styre en webshop, og første udfordring har meldt sig. Virksomheden, jeg arbejder i, har nemlig en Windows Live mail på deres stationære computer. Efter lidt søgen rundt på nettet er jeg kommet frem til, at dette program er blevet droppet af Windows, og at jeg derfor ikke kan finde programmet og logge på med vores nye bærbare computer. Er dette korrekt?
Når det så er konstateret, skal jeg nu bestemme mig for en anden mailservice, som fungerer godt til webshops, hvor vi kan lave en personlig mailadresse uden @hotmail.com, @live.dk osv. Har I nogle gode forslag, der helt skal være meget billige. I mit tidligere arbejde har jeg erfaring med Googles egen mail, som jeg var meget tilfreds med, og denne overvejer jeg også. Hvad tænker I om det?
På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Camilla
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. februar 2018 - 14:50 #1
Avatar billede Hejcamilla Praktikant
19. februar 2018 - 16:48 #2
@ErikHg: Tak for hjælpen. Dog mangler jeg stadig svar på, hvilket mailprogram jeg kan bruge som erstatning, når den skal bruges til en webshop. Har du erfaring med dette?
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. februar 2018 - 17:02 #3
Jeg er ikke specielt meget inde i disse ting. Men da Windows Live Mail 2012 til min store ærgrelse udgik sidste år, måtte jeg finde noget andet. Så det blev Outlook, der er inkluderet i Office 2010 som jeg nu bruger. Det findes også i Office 2013 og Office 2016.
Jeg tror bestemt at der er andre der ved mere her på eksperten end jeg gør, og der er næsten altid en løsning at hente her. :-)
Avatar billede Hejcamilla Praktikant
19. februar 2018 - 17:14 #4
@ErikHg: Mange tak for dine input. Jeg undersøger nærmere :-)
Avatar billede mort1 Ekspert
19. februar 2018 - 17:18 #5
De fleste firmaer har "til dagligt brug", et Microsoft Office program, Office 2010, - 2013 , - 2016 eller Office 365, I de nævnte er Outlook standard - Outlook er et godt mail program, også til dit formål, men også Mozilla Thunderbird er en mulighed.
Avatar billede klaudi Ekspert
19. februar 2018 - 17:22 #6
WLM 2012 virker fint nok, jeg har det på min pc!

Hvis du vil have wlm så har jeg uploadet det her

wlsetup-all_DK.exe
http://www31.zippyshare.com/v/R9kyH6jy/file.html

Klik på den orange "Download Now" med lille pil ned, der åbner en 2-3 vinduer så luk dem og klik igen (måske 2-3 gange)

Ellers kan du jo kigge på Mozilla Thunderbird som #5 også foreslår
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2018 - 19:37 #7
Hold dig væk fra WLM 2012. Problemerne bliver blot større med tiden.

Den billigste løsning er Thunderbird, der kan håndtere både POP3 og IMAP.