Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2018 - 17:49 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Søgning på computer

Hvordan søger jeg efter videoer på min computer (Windows 7) for at få vist _alle_ der befinder sig på den, uanset filtype?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2018 - 20:20 #1
skriv i søgefeltet "*.mp4; *.avi; *.flv"
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2018 - 20:20 #2
ja, og *.mov
Avatar billede eurositi Ekspert
20. februar 2018 - 23:30 #3
og *.mkv naturligvis. Hvis du har rigtige film liggende, ligger de jo nok (forhåbentlig) i dette vidunderlige containerformat. ;)

Andre video-extensions:
*.webm
*.ogg
*.wmv
*.m4v
*.f4v
*.mp4v
*.mpg
*.mpeg
*.divx
*.mts
*.m2ts
*.mxf
Avatar billede kurtba Ekspert
21. februar 2018 - 00:06 #4
Du kan vist ikke søge efter videofiler uden at kende deres extension.
Du kan evt. søge via kommandoprompten ved at skrive noget lignende:
dir *.avi, *.flv, *.mkv, *.rm /s /b
Inden /S skal du have listet alle de file extentions op, som du vil søge efter.
Inden du skriver kommandoen skal du lige først skrive
cd\  og trykke på Enter, så du kommer ud på roden.
Den søger kun på den partition, hvor kommandoen fyres af, så hvis du har flere partitioner der skal søges på, skal du altså skifte til dem efterfølgende og så skrive kommandoen igen.

Hvis det er noget du vil gøre flere gange, vil det være en fordel at lave det i en batfil, som du så bare fyrer af.
Søgningen kan godt tage noget tid, og alt efter hvilke programmer du har, kan du risikere, at den finder rigtig mange videofiler, idet mange programmer indeholder forskellige former for videofiler.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2018 - 08:56 #5
I Windows 10 kan man søge efter Type: Video - men jeg kan ikke huske om man også kunne gøre det i Win7...
Avatar billede eurositi Ekspert
21. februar 2018 - 10:39 #6
#5.
Korrekt. Man skal først klikke i det lille Søgevindue øverst til højre i Windows Stifinder, mens man befinder sig på en overordnet placering (f.eks. C: uden undermapper). Herefter ser du et faneblad "Søg" i topmenuen, hvorfra du kan vælge typen Video. Dette indsætter teksten "slags:=video" i søgefeltet ... Og det fungerer ganske godt.

Du ville formentlig ikke kunne gøre dette effektivt i Windows 7, selv om funktionen måtte findes, da det ikke som standard genkender ret mange formater som video. Windows 10 har langt bedre formatunderstøttelse "out of the box", så det genkender f.eks. automatisk Matroska (MKV) som video.