Avatar billede Urosjokic Juniormester
21. februar 2018 - 14:41 Der er 6 kommentarer

AMD Ryzen 7 1700X 3.4 GHz og Overclocking.

Hej,
Jeg har fået anskaffet med en vandkøler og har overclockede den til 3.8 GHz. min temperature er er imellem 40-50 hvor jeg sidder og søger på nettet.
Nå jeg spiller kommer den nemt omkring de 60-75 grader.

Er det farligt? Jeg har vandkøler i som køre på mode silent
Avatar billede Slater Ekspert
21. februar 2018 - 15:05 #1
Det lyder som ganske normale temperaturer.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. februar 2018 - 15:25 #2
Jf. Tom er det lidt i den høje ende:

http://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-7-1700x-review,4987-8.html

Har du været MEGET påpasselig med ikke at få for meget kølepasta under, da du monterede kølehovedet?
Avatar billede Urosjokic Juniormester
21. februar 2018 - 15:51 #3
Godt spørgsmål. Men vil ikke mene jeg puttede for meget op ! :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. februar 2018 - 15:57 #4
Afmonter evt. og gør det igen, blot for at være sikker:

Start med at gøre den helt ren - brug sprit til at fjerne de sidste rester af pasta og fedtede fingre.
Læg en LILLE perle af pasta på CPU'en og fordel det, f.eks. med et kreditkort.
Læg forsigtigt kølehovedet på plads og gør det helt fast igen, helst uden at skubbe rundt med det.
Avatar billede Slater Ekspert
21. februar 2018 - 16:09 #5
Den Tom guide siger 61-71 grader under pres, så 75 grader er da meget, meget, meget lidt "for meget". Så lidt at det intet betyder.
Avatar billede Urosjokic Juniormester
21. februar 2018 - 23:48 #6
Nu sad jeg og spillede Pubg. Hvor min computer slukkede af sig selv. Mistænker det er fordi den bliver for varm?
Men burde en Ryzen 7 1700X ikke kunne klare en overclocking til 3.8 GHz da de reklamere med at den max turbo er 3.8. Har som sagt vandkøler i.. ? :S