21. februar 2018 - 17:29 Der er 4 kommentarer

Skærm siger "No Signal" og går i sort

Hej allesammen
Jeg har et problem med min PC (eller skærm, ved det ikke)
Når jeg tænder min PC og skærm er det først der kommer op på skærmen "No Signal" før den går i sort. Min mus og tastatur er delvist aktive. De lyser og går så ud og lyser så lidt igen. Det lyder også som om min computer er aktiv. Det lyser som om at den kører som den skal. Den bipper dog når den tænder. Jeg ved ikke hvad dette betyder da jeg nærmest ingen forstand på computere har (hjælp!!!). Jeg bruger DVI-kabel og har prøvet et andet et, men det hjælper ikke.
Dette er sket nogle gange før, med måneders mellemrum, hvor jeg har tændt for den, og så har den pludseligt sagt "No Signal" hvor den dagen før virkede. I det her tilfælde sad jeg og skrev opgave på den, da den pludselig frøs og sagde "No Signal" og gik så i sort. Dette skete fra ca. halvanden uge siden. Min computer og skærm er rimelig gamle... Alle der har nogle bud SKRIV!!!
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2018 - 18:35 #1
Det er forbindelsen til skærmen som ryger. Det kan skyldes dårlig forbindelse.
Prøv at rykke i kablet der hvor det sidder fast, både på computeren og monitoren.
Ellers, hvis du har mulighed for det, prøv skærmen på en anden PC.
21. februar 2018 - 20:42 #2
Tusind tak. Men kunne det også være skærmen, som der var noget galt med?
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2018 - 01:35 #3
Ja det er også en mulighed. Det er derfor jeg skrev prøv skærmen på en anden PC.
22. februar 2018 - 09:51 #4
Jep takker