Avatar billede thosko Juniormester
21. februar 2018 - 22:38 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Flyt filer fra NAS til NAS (Synology)

Hvordan flytter jeg nemmest filer/mapper fra den ene Synology NAS til den anden?
Jeg har pt oprettet tilgængelige drev på pc’en og overfører der. Det går langsomt og stopper hvis jeg lukker pc’en ned.
Nogen gode råd?
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2018 - 06:49 #1
dit spørgsmål er mærkeligt :)
du kopierer ligesom mellem 2 andre drev.
map 2 netværksdrev, Y og Z. kopier fra Y til Z.

pc skal være tændt selv. fordi den danner drevene

kopiering går hurtigere med total commander
Avatar billede hjolsen Ekspert
22. februar 2018 - 07:12 #2
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. februar 2018 - 09:27 #3
Problematikken går jo på at kopiering fra én enhed til en anden tager for langt tid, når man skal mellemlande på en PC. Helt enig.

Jeg har været der, og løste opgaven via Synologys FileStation, ved at montere et eksternt USB-drev, og sætte FileStation til at kopiere ud på USB-disken.

Hvis du har de to NAS tilgængelige på samme netværk, kan du også i FileStation vælge at oprette forbindelse til fjernmappe - så kan du tilknytte det delte drev på den NAS du vil kopiere til, og så kopiere direkte over. Eller der er muligheden for at tilknytte en fil-deleings tjeneste som Dropbox, gdrive m.m. - men også WebDav, der er en fildelingsprotokol du kan slå til på destinations NAS_´en.

Der er altså en del muligheder for at kopiere direkte fra NAS til NAS.