Avatar billede mikerojakes Seniormester
22. februar 2018 - 12:38 Der er 9 kommentarer

Problemer med Epson og returvarer

Hej Nogen

Er der én som er skræp på købsloven eller ved noget omkring hvordan man kringler et Firma som Epson som for en måneds tid siden solgte mig nye blækpatroner som ikke kunne aflæses af printeren, der i øvrigt er funklende ny - når jeg gerne vil have lov at sende patronerne retur, får jeg hele tiden en sludder for en sladder og at de ønsker den ene efter den anden oplysning om printer serie nr. mærkater på patronerne, o.s.v  o.s.v. de kører hele tiden i samme spor men kommer ikke med noget konkret jeg kan bruge til noget - de har fået billeder og kvitteringer vedlagt mine E-mails og alle de oplysninger der kan findes efter alle kunstens regler, men ikke desto mindre efterlyser de konstant en form for "bevis" eller hvad det er de vil have - men det overordnede er jo, at jeg har købt de nye patroner hos EPSON så hvorfor skal jeg bevise noget, jeg mener, de må vel selv bedst vide hvad det er de har sendt til mig, og om det overhovedet er ægte Epson-patroner eller ej.

Er der ikke nogen som har oplevet noget lignende, enten hos Epson eller et lignende firma, og ved hvad der med succes vil få dem til at holde mig hen med snak, og i stedet give mig pengene retur eller patroner som ikke er ukurante.

P.S. jeg ved at det ikke er printeren som fejler noget, for når jeg sætter de originale patroner i som fulgte med printeren, kan den sagtens aflæse dem.

Vil det hjælpe med gratis advokatbistand, eller er det ikke noget som interessere advokat-verdenen.

Venligst - Mike
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. februar 2018 - 12:51 #1
Jeg tror ikke en advokat vil være interesseret i sådanne småsager. Måske forbrugerrådet, hvis du er medlem.

Men ellers kort og godt - har du købt dem, har du også et købsbevis (kvittering). Det er vel denne forhandleren skal bruge, og kort skåret - uden købsbevis, er du ikke ret godt stillet, hvis det kommer til et slagsmål.
Har du købt hos Epsons online-butik, må du have en digital kvittering, inkluderende et ordrenummer - send den til Epson med din klage.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. februar 2018 - 13:10 #2
Jeg forstår ikke at Epson vil være en sådan behandling af kunderne bekendt.
De ødelægger det da for sig selv i sidste ende.
Men som ole_madsen skriver i #1 så er et købsbevis meget afgørende i en sådan sag.
Avatar billede mikerojakes Seniormester
22. februar 2018 - 14:16 #3
Nej jeg er heller ikke forstående over for sådan en behandling fra et så stort firme - tænk at ville spare skide 318,- til fordel for en potentiel sag - ja jeg har sendt alt hvad de skal bruge inkl. kvittering som jeg skrev, men næh nej, en sludder for en sladder er hvad de har at byde på - Printeren er købt via ProShop, og fungere aldeles udmærket men det er jo patronerne der ikke virker, og de er ganske enkelt købt hos Epson, og skulle meget meget gerne passe til en Epson-printer - så hvad vil de - og de har allerede serie nummeret på printeren - så de må jo vide hvad de har sendt mig - ikke
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2018 - 14:22 #4
sig til Epson at ifølge købeloven, vil du lade handlen gå tilbage, fordi patronerne ikke virker.

så se hvad de svarer på det!?
Avatar billede mikerojakes Seniormester
22. februar 2018 - 14:54 #5
He he - tro mig, jeg har haft en Historik der kunne fylde to A4 sider - med sladder frem og tilbage - ved godt hvad de har lov til og ikke har - men de vil bare sludre....
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. februar 2018 - 15:09 #6
De erfaringer jeg har med Pro Shop er gode. Jeg kan derimod ikke udtale mig om Epson, da jeg aldrig har ejet en printer af dette mærke, og efter dine erfaringer heller ikke ønsker en printer der fra.
Det minder om plat og svindel fra Epsons side. Måske det var en idé at kontakte DR´s forbruger-program Kontant. Det er mange gange noget firmaerne har respekt for. Eller i det mindste "true" med at kontakte Kontant.
Avatar billede mikerojakes Seniormester
22. februar 2018 - 15:38 #7
Ja . den har jeg også selv tænkt på - ved bare ikke om jeg har lyst til at komme på TV men det behøver man måske heller ikke...
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. februar 2018 - 15:56 #8
Det kunne måske også være en sag for Ekstra Bladet!
Firmaer med den tvivlsomme forretningsmoral, som Epsons fortjener at blive "ristet".
Jeg forstår under alle omstændigheder godt din frustration.
Med hensyn til om man er tvunget til at komme på TV i Kontant, der må jeg være dig svar skyldig.
Avatar billede Ivan Nielsen Novice
19. marts 2018 - 17:14 #9
Hej Mike.

Det virker jo helt vildt at et firma som Epson vil behandle sine kunder på den måde. Uden at være 10% sikker så vil jeg da mene at et firma at forpligtet til at afhjælpe med sagen indenfor rimelig tid. Jeg vil anbefale dig at tage et skærmbillede af produktsiden så du kan bevise at din printer står på listen over produkter der passer til farvepatronen. Man kan sige at hvis det er et lille beløb kan det sjældent svare sig at gøre det helt store nummer ud af det. Men man kan selvfølgelig altid lave lidt larm på de forskellige trustpilot sider mm.

Mvh Ivan Nielsen
https://theduck.dk & https://like2move.dk/