Avatar billede Knud Pedersen Praktikant
24. februar 2018 - 09:47 Der er 2 kommentarer

Statisk elektrisitet

Hej.
I modsætning til andre ønsker jeg max statisk elektricitet, men hvordan?

Jeg støber og pulverlakerer projektiler i bly til brug for sportsskydning.
i den forbindelse bruges en vibrerende plastgryde til påførsel af pulver før "afbagning"
når det er frostvejr og lav luftfugtigned er det ikke noget problem at få pulveret til at hænge på kuglerne, men når temp og luftfugtighed stiger begynder det nat blive et problem. Nogen der har et godt forslag.

For at lette forståelsen har jeg vedhæftet lidt fra Yoube  https://www.youtube.com/watch?v=RnEd3ezQy74
Avatar billede finb Ekspert
24. februar 2018 - 10:04 #1
Flyt plastgryden ind i et fryserum
Avatar billede ThomasF77 Juniormester
26. februar 2018 - 10:13 #2
Gode råd omkring indeklima og indeklima og statisk elektricitet!