25. februar 2018 - 10:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med opdatering KB4074588

PC: Lenovo 361A
Win 10 Home 64-bit
Jeg har gjort adskillige forsøg på at installere Microsofts februar opdatering
KB4074588, men det ender hver gang ud i meddelelsen: Vi kunne ikke afslutte installationen af opdateringer.
Jeg har flere gange kørt fejlretning på Windows Update uden resultat.
Den skriver godt nok at der er lavet fejlretning, men intet resultat for opdateringen.
Min hustru kører en nogenlunde tilsvarende PC og her er opdateringen fuldført.
Vi kører begge Bitdefender antivirus.
Ved at google problemet kan jeg se, at mange har tilsvarende problem, men jeg kan ikke her finde noget anvendeligt for mig.
Nogen der gider prøve at hjælpe ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. februar 2018 - 11:29 #1
Prøv lige at åbne en kommandoprompt med admin-rettigheder (Win-X) og kør [SFC /ScanNow], efterfulgt af en genstart, når den er færdig.
Avatar billede INK Ekspert
25. februar 2018 - 11:44 #2
Har du prøvet at downloade og installere direkte fra denne side?
https://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Search.aspx?q=KB4074588

Virker ofte, men desværre ikke altid ;-)
Avatar billede poko1 Ekspert
25. februar 2018 - 13:00 #3
Prøv at køre WindowsPowerShell
Tryk på Windowstasten+X. Vælg (Admin)

Indsæt 1. “Tryk enter”
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth

Indsæt 2.“Tryk enter”
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth

Indsæt 3.“Tryk enter”
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Indsæt 4.“Tryk enter”
sfc /scannow

Når disse kommandoer er kørt igennem skal du genstarte din pc.
Derpå Downlad og kør Device Diagnostic  wu170509
https://aka.ms/wudiag
Avatar billede poko1 Ekspert
25. februar 2018 - 13:08 #4
Prøv også den indbyggede Update Reparation
https://ibb.co/cxafHc
25. februar 2018 - 14:04 #5
Tak for velvillig og hurtig respons til CRKrogh, ink og poko1
sfc/scannow viste ingen fejl
jeg har tidligere downloaded en stand-alone opdatering, men prøvede for en sikkerheds skyld med link fra ink. Det ændrede ikke noget, men undervejs i installationen fik jeg en meddelelse om, at opdateringen allerede var på PCen !!
jeg har også tidligere kørt anvisninger fra poko1.
Er lidt forundret over meldingen om at opdateringen er installeret og kiggede naturligvis under opdateringsoversigt, men her er KB4074588 ikke nævnt.
Til gengæld åbnede jeg Fjern opdateringer og her figurerer den - dog uden dato.
Lidt mystikt synes jeg, men det tyder da på, at den er installeret - ved ikke lige om det kan kontrolleres.
Igen - tak for indsats
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. februar 2018 - 14:09 #6
Det kunne tyde på at den har været så tæt på en installation, at det kunne være en ide at se om den kunne fjernes og så køre installationen igen?
25. februar 2018 - 14:20 #7
Jeg har fjernet den 3 gange fra listen og genopdateret igen før mine indlæg i dette
forum.
Selv om den påstås at være installeret, vedbliver den at "dukke op" som ny opdatering og være klar til genstart for færdiggørelse.
Jeg har indstilling til automatisk opdatering af Windows.
Jeg må nok indstille mig på at tingenes tilstand er således i en periode, da jeg mener at have læst, at Microsoft pønser på en ny opdatering, som skulle løse problemet - er dog ikke sikker!!
02. marts 2018 - 17:52 #8
En nulstilling af PC løste problemet, så nu er opdateringen installeret.
Til gengæld har jeg mistet mine mails, da jeg glemte at gemme dem.
Der blev oprettet en Windows.old og jeg håber, at de er deri, men jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal søge under.
Nogen der kan hjælpe mig i dette problem?