Avatar billede plok Forsker
26. februar 2018 - 19:10 Der er 7 kommentarer

Program til at åbne/tilgå en system harddisk fra anden PC, hvilket? (SATA-stik to USB)

Hej.

Jeg har en gammel PC som ikke vil starte grundet ødelagt strømforsyning. Jeg ved at Windows og filer virker på harddisken, og har prøvet følgende:

Jeg har taget harddisken ud og sat den til via SATA to USB kabel. Der kommer to drev ekstra:
• Drev-E SYSTEM RESERVED
• Drev-F (Unavngivet)? Den står bare og tænker.

Findes der et smart program hvorved man kan åbne og tilgå filerne i real time? Tænker at det burde være nok, bare at kunne tilgå "User mappen"

Det skal ikke være et recovery program! Men bare et program som så jeg kan åbne system mapperne, og så kopiere dem over på en ekstern HDD.

Håber I kender til noget!

God aften :)
Avatar billede plok Forsker
26. februar 2018 - 20:59 #2
#1 tak. men det er ikke en dock jeg søger et program til at tilgå (Access harddisk) harddisken, så jeg kan få tilladelse til at læse og skrive (Kopiere filer) til en ekstern harddisk. Bare for at kunne lave en backup af omtalte harddisk :)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
26. februar 2018 - 21:39 #3
Hvis jeg har forstået spørgsmålet rigtigt:
Prøv at boote med en Linux live-cd eller usb-stick. Linux er ligeglad med Windows læse- og skrivetilladelser.
En letvægts version booter hurtigst:
https://lubuntu.net/
26. februar 2018 - 23:11 #4
HEJJ,

har du prøvet at sætte den ind som din alternative disk i din faste maskine. Hvis din faste maskine er en "labbe-top" går det ikke.  I så fald kender du en ven / kammerat / kollega, som kan undvære sin anden disk i de ca. 20 minutter det tager at kopiere den over.

Kan Windows ikke finde disken er den enten kaput (eller diskpartitionen er gået fløjten)- gå i  DISK-HÅNDTERING og se efter disken da.

Kristian
Avatar billede plok Forsker
27. februar 2018 - 00:10 #5
#4 Windows kan godt se disken, men når jeg prøver at tilgå User mappen, så siger den at jeg ikke har adgang. Dette er når jeg benytter et SATA til USB stik.

Jeg synes bare at jeg tidligere har kunnet gøre det på denne måde?
Avatar billede posten Ekspert
27. februar 2018 - 02:13 #6
har du da lavet en kode som du brugte i opstarten ??  har været i google chrom og rette i koder der ville den ha opstarskoden for at ku vise mine koder i chrome
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. februar 2018 - 05:50 #7