Avatar billede barth Professor
27. februar 2018 - 15:45 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

To Outlook adresser til samme indbakke.

Min kone og jeg bruger Outlook 2013.

Vi har således 2 konti.

Vi vil gerne have at alle mails fra begge konti går til den samme indbakke på den ene konto.

Jeg er sikker på, at jeg tidligere havde en sådan opsætning. Men jer kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gjorde.

Kan jeg få hjælp til det?
Avatar billede mort1 Ekspert
27. februar 2018 - 16:22 #1
Jeģ mener at der i Outlook er en mulighed for at tilføje en eller flere konti
Avatar billede barth Professor
27. februar 2018 - 16:35 #2
Det er jeg sikker på der er. Men spørgsmålet er hvordan?
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. februar 2018 - 16:50 #3
Avatar billede barth Professor
27. februar 2018 - 17:18 #4
Desværre. Det er kun for POP3 konti. Jeg bruger IMAP. Men ellers tak. Det kan jo være, at jeg da jeg tidligere havde POP3 konti, at jeg der havde løst det. Men min udbyder ændrede så jeg er nødt til at bruge IMAP.
Avatar billede mort1 Ekspert
27. februar 2018 - 17:37 #5
Det må kunne lade sig gøre - Jeg faldt over nedenstående, så måske !
Grundlæggende indstillinger for IMAP-konti i Outlook 2016 til Mac

https://support.office.com/da-dk/article/grundlæggende-indstillinger-for-imap-konti-i-outlook-2016-til-mac-cde6ae75-2f3e-4ed4-a97c-b86e8e8e22f2
Avatar billede barth Professor
27. februar 2018 - 17:55 #6
Det er til pc. Ikke Mac. Desværre.
Avatar billede barth Professor
27. februar 2018 - 17:59 #7
Det fungerer på min iMac. Det er min pc Windows 10 der er problemet.
Avatar billede INK Ekspert
27. februar 2018 - 18:02 #8
Hvad sker der når du opretter begge konti i Outlook? Kan du så ikke danne en favorit med begge indbakker?
Avatar billede barth Professor
27. februar 2018 - 18:21 #9
Nej desværre. Jeg har en favorit, men det er jo så blot den mail der er standard afsender. Til venstre i menuen er begge konti, som skal tømmes hver for sig. Det er det jeg godt vil undgå ved at begge konti kommer til samme indbakke,
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. februar 2018 - 19:08 #10
Avatar billede barth Professor
27. februar 2018 - 19:57 #11
Tak for in-put, men jeg tror desværre ikke det er løsningen. Det må kunne gøres mere reelt, at dirigere indbakken fra konto 1 til indbakken for konto 2.
Avatar billede falster Ekspert
27. februar 2018 - 22:19 #12
Jeg bruger videresend fra et par andre konti til min live.dk konto.

(Desuden har jeg sat mine konti til alle at blive vist i Outlook-klienten. Men dette sidste er vist ikke det, du ønskede.)
Avatar billede barth Professor
27. februar 2018 - 22:31 #13
Jeg bruger også videresend men vil hellere have mails direkte fra begge konti hvis muligt som det er med POP3.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. februar 2018 - 22:45 #14
Hvad jeg har læst på diverse sider, er det ikke muligt med IMAP, da IMAP netop er en "kopi" af serveren og du derfor ikke kan styre mapperne rundt, som du kan med POP3.
Avatar billede barth Professor
28. februar 2018 - 16:23 #15
Hej jakobdo.

Jeg er nået frem til det samme. Enig.
Avatar billede barth Professor
07. juni 2018 - 13:42 #16
Jeg lukker sagen.