Avatar billede Meggel Novice
27. februar 2018 - 21:02 Der er 15 kommentarer

Chrome starter automatisk op når Windows starter..

Godaften. Som titlen siger så starter Chrome selv op..

Har fjernet den fra startup tappen fra joblist.. og fra regdit.

Hvad kan det skyldes på forhånd tak..
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2018 - 22:33 #1
Har du både en brugerkonto og en administrator konto på din computer?
Hvilken Windows er der tale om?
Avatar billede Mikael Ekspert
28. februar 2018 - 09:23 #2
Prøv at skrive: msconfig i win`s SØG.

Åben msconfig og vælg "start"  øverst.

Se om "Google Chrome" har flueben. Fjern fluebenet.

Vælg "anvend" og "ok"

Genstart computeren.

Med lidt held så !!! ;)
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2018 - 09:56 #3
msconfig - start peger på Joblisten på en win10, så det hjælper nok ikke så meget :)

når du siger, at chrome starter op når du starter Windows - er det så i joblisten at du kan se noget chrome.exe, eller er det selve vindue som starter chrome op?
Kunne det tænkes, at du ikke lukker chrome, inden du lukker/genstarter pcen?
- i givet fald er der kommet en ny "feature" i Windows 10 1709 som gør, at de programmer som kørte da du lukkede Windows, igen starter op - og det feature kan (lige pt.) ikke slås fra
Avatar billede Mikael Ekspert
28. februar 2018 - 10:12 #4
#3  Nu oplyses Win versionen ikke ;)

Men at "lukke" Chrome alene via "joblisten" PJEJER kun, at fungere indtil næste genstart ???
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2018 - 10:30 #5
det er rigtig, at versionen ikke vises.
hvis chrome "kun" vises i joblisten, er det fordi der er nogen opgaver (under opgavestyring) som starter diverse udgaver af chrome op (bla. opdateringsfunktionen) - når de bliver deaktiveret, starter chrome ikke længere op
Avatar billede Meggel Novice
28. februar 2018 - 14:57 #6
Det er windows 10 nyeste update.. men tror på en eller anden måde jeg har fået det slået fra.. jkeg kan ikke fortælle hvad jeg har gjort..
Avatar billede kurtba Ekspert
28. februar 2018 - 23:22 #7
Mange har det problem - jeg har det også. Det er fuldstændig umuligt at se, hvad der får Chrome til at starte. Jeg googlede det og fandt masser, som har fået samme problem. Herunder også en masse løsninger. Jeg prøvede div. uden held og pludselig var der så åbenbart en løsning der virkede hos mig. Kan ikke huske hvad det var, men det var kun i 4-5 dage, så var problemet der igen - og er der stadig.
https://www.google.dk/search?q=chrome+starts+automatically+windows+10&ie=&oe=
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2018 - 10:55 #8
Hvad gør Crome til den browser man vil bruge. Personligt synes jeg ikke den er bedre end de andre. Mere anmassende det er den dig😉
Avatar billede kurtba Ekspert
01. marts 2018 - 22:29 #9
Chrome er ikke default browser  hos mig. Det er Edge. Så jeg ser stort set kun Chrome, når jeg starter pc.en. Efterfølgende er det Edge. Jeg har Chrome installeret på grund af, at den i visse tilfælde virker bedre end Edge. Bl.a. bruger jeg ind i mellem nogle af de apps, som man kan installere i Chrome.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2018 - 19:05 #10
Hvorfor så ikke bare fjerne den med Revo uninstaller free og evt bruge Firefox som valg nr 2?
Avatar billede kurtba Ekspert
03. marts 2018 - 22:59 #11
Fordi Firefox jo ikke har de apps, som man kan installere i Chrome.
04. marts 2018 - 00:58 #12
Det lyder godt nok underligt men ja msconfig
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2018 - 08:37 #13
#11 Ok. Prøv så at fjerne Crome med Revo Uninstaller Free, og kør også en tur med CCleaner.
Geninstaller herefter Crome igen. Måske den "genvej" til at starte Crome vil blive fjernet på den måde.
Avatar billede posten Ekspert
23. marts 2018 - 02:26 #14
denne er nemmere HVIS DET VIRKER : skriv msconfig gå til start åben jobliste i min jobliste er kun min antivirus + classic start menu som aktiveret ALLE andre er deaktiveret
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2018 - 16:58 #15
Hopper af her. Spørger melder ikke tilbage.