Avatar billede CAA Praktikant
28. februar 2018 - 08:35 Der er 14 kommentarer

Online booking kalender

Vi er en gruppe beboere, som har et fælles gæsteværelse, til evt. overnattende gæster. Vi vil gerne have finde et system, hvor hver især kan gå ind at booke værelset.
Det vi kunne ønsker os er, at man tidligst 3 mdr. før en given dato kan gå ind og booke højst 3 sammenhængende datoer.

Er der nogen der kan være behjælpelig?

CAA
Avatar billede igoogle Forsker
28. februar 2018 - 08:51 #1
https://www.sagenda.com/free-booking-system/

mener at dette system kan dække jeres behov
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. februar 2018 - 08:53 #2
Hvis det ikke skal være super avanceret - eller besværligt at bruge, ville jeg oprette en delt Google kalender.

Der er ingen fancy "booking" indpakning - men det er en fuldt funktionel online kalender - alle (der har delelinket) vil kunne tilgå, se, og rette indholdet, og alle vil kunne indlejre den i sin egen kalender via iCal feed.

Den største ulempe jeg kan komme på er, at man ville kunne slette hinandens bookinger... - så spørgsmålet er om man kender sine med-beboere ordentligt :-)
Avatar billede finb Ekspert
28. februar 2018 - 08:57 #3
1.
Den simple er at dele et Excel-ark på nettet, hvor begrænsningerne er lagt ind,
det kan vi hjælpe med her på eksperten.

2.
En simpel mekanisk løsning er et øje-bræt med huller, hvori i kan sætte jeres individuelle hængelåse, virker fint til fx vaskeri-tider.

3.
Tamigo er et brugervenligt personale-vagt-booking-program på nettet, hvor brugerne kan "byde" på vagter (=værelset);
kan nemt bruges til jeres formål, men det koster vist penge.
Avatar billede Uvanga Ekspert
28. februar 2018 - 09:01 #4
Avatar billede Uvanga Ekspert
28. februar 2018 - 09:05 #5
#3 Den løsning har jeg brugt i >15 år, virker fint. Dog uden de af spørger ønskede begrænsninger. Da jeg har ene adgang er det ikke et problem.
Avatar billede Uvanga Ekspert
28. februar 2018 - 09:06 #6
#3 Der menes option 1...
Avatar billede Rune1983 Ekspert
28. februar 2018 - 09:33 #7
Avatar billede CAA Praktikant
28. februar 2018 - 10:02 #8
Tak for alle forslag.
finb: Fint med Excel-arket, men jeg kan ikke lige se hvordan jeg får det online?
Avatar billede CAA Praktikant
28. februar 2018 - 10:15 #9
Jeg fik ikke gjort klart, at det skal kunne tilgås fra en browser, da der er flere ældre som ikke kan gå android
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. februar 2018 - 10:29 #10
Et excel ark kan gemmes på OneDrive. Det kræver blot at den der laver arket, har en Microsoft konto... - og det kan sagtens være den gratis slags.

Når Excel arket ligger online på OneDrive, kan det deles - enten til specifikke mailadresse, eller man kan lave et delelink, som alle der får fat på det, kan bruge til at tilgå arket.
Avatar billede Uvanga Ekspert
28. februar 2018 - 12:14 #11
#8
"finb: Fint med Excel-arket, men jeg kan ikke lige se hvordan jeg får det online?"

Alternativt forslag:
Opret en e-mail konto som i alle får adgang til. Placer' så regnearket i denne mail boks.
Avatar billede larsini Seniormester
28. februar 2018 - 14:26 #12
jeg brugte dette gratis booking system for nogle år siden, fungerede helt fint
https://www.supersaas.dk/
Avatar billede Nikolaj33 Juniormester
28. februar 2018 - 18:23 #13
Har også gjort brug af SuperSaaS, med stor succes - Det er gratis og umiddelbart opfylder det jeres behov.
Avatar billede finb Ekspert
01. marts 2018 - 09:24 #14
#8 ses fint i #10,
Outlook har en udmærket møde-booking-funktion,
hvor man i stedet for at booke deltagere
kan booke rum, vaskemaskine, bil, osv.
Men det er vist ikke gratis.
Tak for "point"
finb