Avatar billede mort1 Ekspert
01. marts 2018 - 14:31 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Kontakterne er forsvundet

I forbindelse med en nyinstallation af Win 10, Office 2016 m.fl. Kan jeg ikke længere se mine kontakter / kontaktpersoner. D.v.s. hvis jeg klikker på de to "små mennesker" nederst til venstre på skærmen, så dukker der en fin liste op, med alle navne, adresser o.s.v., men når jeg skriver en mail og vil tilføje en eller flere kontakter, så er der ingen.
Jeg har prøvet at oprettet en NY kontakt, men den dukker ikke op, hverken det ene - eller det andet sted - Mit gæt er, at kontakterne ligger et forkert sted på min HD, men hvor skal jeg søge efter dem ?
Jeg har i øvrigt også problemer med min Outlook kalender, den er importeret igen, den er der blot ikke.
Avatar billede 450025 Ekspert
01. marts 2018 - 15:37 #1
Vet ikke helt om jeg forstår deg Win10 er jo et program om det er fra Win7 til Win10 du mener? Eller en Ren Innstallasjon av Win10, mener du at der er kontakter  i dette har aldri jeg opplevd.

Office 2016 er jo et Word Program men kontakter der om det er korrekt oppsatt har ikke opplevd det heller har jeg feil program hos meg her er den blottet for disse 2 små menn er dette Pygmeer fra før vår generasjon?    Pygmeer hadde da ikke internett dem og jeg har ikke sett dem heller.

Er vi fortsatt på Word 2016 det kan ikke være du mener en Epost EKS G-mail
jeg bruker den jeg, der er der kontakter i massevis, skriver (m) så kommer alle på m opp, skriv (a) kommer jeg opp og det pussige jeg kan føye til flere jeg, gjerne 6 til 7 stykker om jeg vil, alle vil få sin mail..

Men det kan jeg ikke i Win 10, ei heller i Win7 Outlook kjenner jeg ikke bruker det ikke heller men er ikke det et E-post program det også? så da bør dem nok være der, du den nøtten var vanskelig du, er du sikker på du ikke tenker feil?
Kanskje jeg misforstår innlegget ditt. Sorry.
Arne
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2018 - 15:42 #2
jf https://support.office.com/da-dk/article/%C3%85bn-og-luk-outlook-datafiler-pst-381b776d-7511-45a0-953a-0935c79d24f2
du skal finde din outlook.pst fil fra før du geninstallerede (en backup) - deri ligger kontaktpersoner og emails mv.
de 'små mennekser' er win10 kontaktpersoner, og har ikke noget med office-pakken at gøre - de er der, fordi microsoft ikke har et fast system til at håndtere disse data.
Avatar billede 450025 Ekspert
01. marts 2018 - 16:18 #3
Greit svar dette som jeg skrev outlook var ukjent for meg, han blanda inn Office 2016 ble lidt villedende det.
Disse små menner, begriper ikke hvorfor dem er der og hva nytte dem gjør, dem har aldri gjort nytte for meg, nok tilrettelegger dem spørsmål der blir stilt, men svaret og opplevelsen gir jeg ikke mye for beklager.
Arne
Avatar billede poko1 Ekspert
01. marts 2018 - 16:38 #4
Jeg har brugt den til at importere alle mine kontakter over i Windows Live Mail så jeg har dem både i Office Outlook og i Microsoft Outlook.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2018 - 08:09 #5
Det lyder mere som om du ikke kan finde "auto complete listen" i gamle dage hed den "*.nk2"-fil.
Filen gemmer de personer du skriver til, så næste gang du åbner en ny mail og i til-feltet skriver T, så kommer alle Torben og Thomas og Teo og bare alle sammen frem som starter med T.

Hvis du stadigvæk har din gamle pc, kan du se om listen findes her: %localappdata%\Microsoft\Outlook\RoamCache

Der er en god artikel her (men på engelsk):
https://www.slipstick.com/outlook/email/moving-autocomplete-account/
Avatar billede mort1 Ekspert
07. marts 2018 - 11:12 #6
Under "kontakter" i Outlook er der, på min pc, både en gruppe som hedder Kontakter og en som hedder Kontaktpersoner. Nu har jeg af ukendte årsager fået mine kontaktpersoner frem, og har flyttet dem over i Kontakter, så fungerer det, men hvorfra og hvorfor det ser sådan ud, det aner jeg ikke, men som nævnt nu virker det.
En nærmere undersøgelse af hvorfor må vente, til jeg har løst alle de andre problemer - men jeg tror måske, at det er noget der stammer tilbage fra XP, Win 7 eller Win 8, da netop mails, kalender og kontaktpersoner jo har fulgt mig til nye computere og nye styresystemer, så selv en "ren" installation er ikke helt ren, når man tilfører de nævnte ting fra "gamle dage". Ovenstående er kun et gæt, men jeg har ikke umiddelbart andre forslag.