Avatar billede ErikHg Ekspert
01. marts 2018 - 16:27 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

DNS server ikke tilgængelig

Jeg har et problem med at komme ind på en hjemmeside.
Neden stående beskeder popper op:

https://ibb.co/cME8cc

https://ibb.co/g8Gwxc

Nedenstående udklip er fra Google. Når man klikker på siden er det beskeden om at siden ikke kan vises.

https://ibb.co/mPWwxc

Det drejer sin om hjemmeside til allcdcovers.

Styresystemet er på begge computere Windows 7.

Også på min Samsung Galaxy J5 kan siden ikke vises.

Har nogen et bud på hvad der er galt ?

Der har tidligere været problemer men ikke som nu, hvor der står "Siden kan ikke vises"

På min stationære med Norton Internet Security blokerede dette antivirusprogram. Min bærbare med Avast antivirusprogram, tillod imidlertid adgang til siden.
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2018 - 17:46 #1
Hvis du kigger på linket herunder, kan du se, at allcdcovers tilsyneladende ikke kan nås fra danske DNS-servere lige nu:

http://www.issitedownrightnow.com/status/allcdcovers.com

Hvis du undersøger via downforeveryoneorjustme.com kan du se, at sitet kan nås fra andre steder:

http://downforeveryoneorjustme.com/www.issitedownrightnow.com
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2018 - 17:50 #2
Det sidste link var foekert. Her kommer det korrekte:

http://downforeveryoneorjustme.com/allcdcovers.com
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. marts 2018 - 18:50 #3
Takker for oplysningerne.

Jeg må så bare væbne mig med tålmodighed.
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2018 - 19:53 #4
Velbekom :-)

For mange år siden gik jeg i gang med at digitalisere min pladesamling, dvs. plade > CD i CD-kvalitet. I begyndelsen kunne jeg forholdsvist let finde "cover art" i høj opløsning på nettet, men det blev sværere og sværere, fordi upload og download af den slags langt de fleste steder er ulovligt pga. copyright-regler.

https://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Copyright_rules_by_subject_matter#Album_covers

Jeg har lige brugt lidt tid på at søge på den slags igen, og jeg har ikke fundet nogen sider, hvor CD-covers (audio)  kan fås i god kvalitet og opløsninger til print i original størrelse.  Min egen løsning dengang var at scanne pladehylstrene, når jeg ikke kunne finde dem på nettet. Det var lidt besværligt, især fordi hylsteret var for stort til at kunne scannes på én  gang :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. marts 2018 - 20:44 #5
Det problem har jeg også haft.
Det er jo svært af finde en scanner eller en multifunktionsprinter hvor glasruden er stor nok til at et pladecover fra en LP eller en maxi-single kan scannes af én gang.
Jeg har dog i visse tilfælde gjort det, at jeg har været en tur på biblioteket, hvor der forefindes en fotokopimaskine, der kan kopiere i en så høj opløsning, at man kan scanne fotokopien ned på sin egen scanner, men det er jo nummer et, bare at kunne download et foto direkte fra nettet. På denne maskine kan man jo skalere billedet ned så det passer til ens egen scanner/multifunktionsprinter.
AllCDCovers har ellers haft nogle omslag i rigtig god kvalitet (høj opløsning) i adskillige år, og man skulle derfor ikke mene at der er noget illegalt i det. Indtil for nylig var der ikke problemer.
Som jeg skrev blokerede Nortor adgang, men ikke Avast antivirus.

Jeg håber bare det igen vil lykkes, at komme ind på hjemmesiden.
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2018 - 21:30 #6
Jo, det er ifølge reglerne ulovligt at downloade og uploade det, som kendes som "cover art", herunder grafikken til CD'er. At det så stadig kan lade sig gøre i et vist omfang, det skyldes nok mere, at de, som skal holde øje med overholdelsen af copyrightreglerne har travlt med andre og mere vigtige områder.

Jeg bruger ingen af de to (Norton - Avast) for øjeblikket på min 2 måneder gamle Win10-maskine, kun Windows' egen Defender. Den blokerer også adgangen til allcdcovers.com.

Du skriver, at Norton blokerer adgangen, men ikke Avast, kan du så ikke bare bruge  Avast?

Og forøvrigt, jeg klarede problemet med de for store pladeomslag med to scanninger og derefter brug af Canons PhotoStitch, efterfulgt af tilskæring og anden redigering i PaintShop Pro.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. marts 2018 - 21:46 #7
Mht. Norton og Avast, har jeg gjort det at Norton er installeret på min stationære, og Avast er installeret på min bærbare. Egentlig har jeg kun den bærbare som en ekstra maskine. Når jeg så har downloadet noget fra AllCdCovers har jeg downloadet til den USB-nøgle, og derefter sat denne i den stationære pc.
Avast udgaven er gratis versionen, mens Norton er købeversionen.

Jeg kunne i øvrigt godt tænke mig, at høre lidt nærmere om Canons PhotoStitch og PaintShop Pro.

Det er altid spændende her på eksperten, for man kan både lære noget af andre, og man kan selv videregive egen erfaringer :-)
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2018 - 22:34 #8
Jeg har lige checket endnu en gang på:
http://www.issitedownrightnow.com/status/allcdcovers.com

Det ser ud til, siden har været oppe og nede et par gange, siden jeg først checkede det, så det er nok kun midlertidigt, og måske har det ikke noget med Avast eller Norton at gøre :-)

Photostitch kan du læse om her:

https://www.canon.dk/support/consumer_products/software/photostitch.aspx?os=WINDOWS%2010%20(64-bit)&language=

Jeg fik det første gang for ca. 11 år siden som et program, der fulgte med et Canon A710 kamera, som jeg købte som supplement til mit Nikon D80. Det er et ret simpelt program, men det virker fremragende, hvis man scanner eller tager billeder med henblik på, at scanninger eller billeder skal sammensættes i programmet senere. Jeg har med det  f.eks. lavet et billede fra Kenya med en lang række gnuer på savannen på 2271x20714 pixels, som kan printes ud til en størrelse på 22x210 cm i super kvalitet.

PaintShop Pro er et fattigmandsbilledredigeringsprogram (det må vist være rekorden for bogstaver i ét ord her på eksperten.dk), for dem, som ikke har behov for eller ikke vil betale de tusinder af kroner, som Adobes Photoshop koster. Jeg har brugt det siden 2004, da jeg skiftede fra analog billedbehandling med mørkekammer, forstørrelsesapparet, kemikalier og alt det andet til digital billedbehandling. Jeg har med opgraderingen til Win10 på denne computer skiftet fra PaintShop Pro  8.1 til  Corel PaintShop Pro 2018.

Det tager lidt tid at lære at bruge et sådant program, hvis man ikke har prøvet det før, men det er alle besværlighederne værd :-)

https://www.paintshoppro.com/en/products/paintshop-pro/ultimate/
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. marts 2018 - 23:46 #9
Det lyder interessant.
Jeg kan se at status for allcdcovers er temmelig ustabil i øjeblikket.
Der har været advarsler fra Norton omkring allcdcovers, men det har der ikke tidligere været. Om der er nogle der prøver at lægge noget "snavs" ind ved jeg ikke, men har en mistanke, da Norton blokerer siden, for dette er ikke tidligere sket. Jeg selv har aldrig haft problemer, med denne side før.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2018 - 10:29 #10
jeg er også på win defender. Men har så i min routers opsætning sat den til at bruge opendns - og kan tilgå allcdcovers.com uden problemer.
Ved at rette til opendns i router, så virker det automatisk på alle enheder i hjemmet uden at jeg skal indstille den enkeltes protokol.
openDNS
Primary DNS: 208.67.222.222
Secondary DNS: 208.67.220.220
Avatar billede milter Ekspert
02. marts 2018 - 10:55 #11
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. marts 2018 - 11:34 #12
#11
Dette billede er taget klokken 11:28 2/3 2018

https://ibb.co/eh9e0x

Serveren er nede igen :-(