Avatar billede ohansen1 Juniormester
02. marts 2018 - 20:31 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

nedtællingsur

Jeg har brug for lid hjælp til at rette eller skrive i et cript.
jeg har haft spørgsmålet op tidligere,

Jeg har fundet et cript som jeg godt kan bruge men mangler en justering.
at man kan indsætte tiden/timer ind så den starter med f.eks. fra kl:05:00. Men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, elle der skal skrives et helt ny cript.

<script language="JavaScript1.2">

function setcountdown(theyear,themonth,theday) {
  yr=theyear;mo=themonth;da=theday
}

// ------ SCRIPT CONFIGURATION ------ //

// Comment: Configure the date that you are counting down to...in the format year, month, day:

setcountdown(2018,05,16)

// Comment: Change the two variables below to reflect the occasion, and message to display on that occasion, respectively

var occasion="Nytår!"
var message_on_occasion=", !"

// Comment: Configure the following variables to set the width, height, background color, and text style of the countdown area

var countdownwidth='100px'
var countdownheight='30px'
var countdownbgcolor='#FF0000'
var opentags='<font face="Verdana" size="2" color="#FFFFFF">'
var closetags='</font>'

// --------------- Do NOT edit anything after this line. --------------- //

var montharray=new Array("Jan","Feb","Mar","Apr","May","Jun","Jul","Aug","Sep","Oct","Nov","Dec")
var crosscount=''

function start_countdown(){
if (document.layers)
document.countdownnsmain.visibility="show"
else if (document.all||document.getElementById)
crosscount=document.getElementById&&!document.all?document.getElementById("countdownie") : countdownie
countdown()
}

if (document.all||document.getElementById)
document.write('<span id="countdownie" style="width:'+countdownwidth+'; background-color:'+countdownbgcolor+'"></span>')

window.onload=start_countdown

function countdown(){
var today=new Date()
var todayy=today.getYear()
if (todayy < 1000)
todayy+=1900
var todaym=today.getMonth()
var todayd=today.getDate()
var todayh=today.getHours()
var todaymin=today.getMinutes()
var todaysec=today.getSeconds()
var todaystring=montharray[todaym]+" "+todayd+", "+todayy+" "+todayh+":"+todaymin+":"+todaysec
futurestring=montharray[mo-1]+" "+da+", "+yr
dd=Date.parse(futurestring)-Date.parse(todaystring)
dday=Math.floor(dd/(60*60*1000*24)*1)
dhour=Math.floor((dd%(60*60*1000*24))/(60*60*1000)*1)
dmin=Math.floor(((dd%(60*60*1000*24))%(60*60*1000))/(60*1000)*1)
dsec=Math.floor((((dd%(60*60*1000*24))%(60*60*1000))%(60*1000))/1000*1)
//if on day of occasion
if(dday<=0&&dhour<=0&&dmin<=0&&dsec<=1&&todayd==da){
if (document.layers){
document.countdownnsmain.document.countdownnssub.document.write(opentags+message_on_occasion+closetags)
document.countdownnsmain.document.countdownnssub.document.close()
}
else if (document.all||document.getElementById)
crosscount.innerHTML=opentags+message_on_occasion+closetags
return
}
//if passed day of occasion
else if (dday<=-1){
if (document.layers){
document.countdownnsmain.document.countdownnssub.document.write(opentags+"Occasion already passed! "+closetags)
document.countdownnsmain.document.countdownnssub.document.close()
}
else if (document.all||document.getElementById)
crosscount.innerHTML=opentags+"Occasion already passed! "+closetags
return
}
//else, if not yet
else{
if (document.layers){
document.countdownnsmain.document.countdownnssub.document.write(opentags+dday+ " days, "+dhour+" hours, "+dmin+" minutes, and "+dsec+" seconds left indt "+occasion+closetags)
document.countdownnsmain.document.countdownnssub.document.close()
}
else if (document.all||document.getElementById)
crosscount.innerHTML=opentags+dday+ " dage, "+dhour+" timer, "+dmin+" minutter,  "+dsec+" sekunder til "+occasion+closetags
}
setTimeout("countdown()",1000)
}
</script>

<ilayer id="countdownnsmain" width=&{countdownwidth}; height=&{countdownheight}; bgColor=&{countdownbgcolor}; visibility=hide><layer id="countdownnssub" width=&{countdownwidth}; height=&{countdownheight}; left=0 top=0></layer></ilayer>
19. marts 2018 - 16:50 #1
Når du nu gerne vil have timer med, så gætter jeg på at måneder og år ikke er så interessante. Et forslag kunne være:

<div id="clock"></div>
<script>
    var clock = document.getElementById("clock"),
        someday = new Date('2020-12-10 17:00:00');

    var countdown = function(){
        var today = new Date(),
            t = someday.getTime() - today.getTime(),
            d = Math.floor( t / (1000 * 3600 * 24) ),
            h = Math.floor( ( t / (1000 * 3600) ) - d * 24 ),
            m = Math.floor( ( t / (1000 * 60) ) - d * 24 * 60 - h * 60 ),
            s = Math.floor( ( t / 1000 ) - d * 24 * 3600 - h * 3600 - m * 60 );

        clock.innerHTML = 'Der er '+d+' dag(e), '+h+' time(r), '+m+' minut(er) og '+s+' sekund(er) til ... ';
    };

    setInterval("countdown()",1000);

</script>
Avatar billede ohansen1 Juniormester
19. marts 2018 - 17:51 #2
Kan man lave en Tekstfremhævningsfarve på timer og tekst
Ellers det virker perfekt.
19. marts 2018 - 19:01 #3
I din div (som for øvrigt også kunne være en span) kan du lave alle de formateringer du har lyst til fx:
<div id="clock" style="color: red; font-size: 20px; font-weight: bold;"></div>
Avatar billede ohansen1 Juniormester
19. marts 2018 - 20:11 #4
Tak for hjælpen.