Avatar billede jakobdo Ekspert
02. marts 2018 - 23:50 Der er 2 kommentarer

Udskiftet SSD og Logic Board på en Macbook Pro 12" Retina 2015

Hej, jeg havde en macbook pro, som endte i et "loop", og den meldte om fejl på disken.
Så jeg købte en OWC SSD på 240GB og tænkte, så skifter jeg da bare den og alting kører videre, men jeg tog fejl.
Efter at have modtaget og monteret ssd-disken, meldte den ny fejl.
Jeg lavede en hardware diagnostic og den sagde fejl på memory.
Så købte jeg et logic board og har netop skiftet det.

Men mit problem er.
Jeg kan se min owc disk har data på (har forsøgt at lave en restore fra timemachine).
Jeg har også forsøgt at lave en install af high sierra fra en usb, men når den er "færdig" fanger den ikke disken.

Så min frygt er det logic board jeg har modtaget, ikke har opdateret med nyeste efi.

Nogle der har været i samme situation og som evt. har en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2018 - 00:32 #1
kan du se disken i disk utility ? vis du kan skal den formaters til Mac OS Extended (Journaled)
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. marts 2018 - 11:42 #2
Jeg kan godt se disken, når jeg starter fra den medfølgende "USB OSX Install disk".
Men starter jeg direkte på Macbook Recovery, så kan jeg ikke se disken.

Jeg har via USB Disk Utility formatteret disken til Mac OS Extended (Journaled).

Så jeg er virkelig lost. :(