Avatar billede mikerojakes Seniormester
03. marts 2018 - 12:33 Der er 4 kommentarer

Sort skærm

Opråb
Please  kan nogen hjælpe mig - min pc gik i sort inde på en "dum" side og nu er den ikke til at starte op -  jeg kan starte den op i fejlsikret tilstand men jeg ved ikke hvad jeg kan gøre derefter - jeg kan hele tiden komme til der hvor jeg skal logge ind og når så den skal åbne for Windows så sker der ikke mere andet end sort skærm kun sort skærm den stopper der -  jeg er ikke særlig smart hvad angår computere så jeg håber der er en som vil hjælpe mig

Venligst  Mike
Avatar billede INK Ekspert
03. marts 2018 - 13:01 #1
Kan du give lidt flere oplysninger. Hvilken pc og hvilken udgave af Windows ?

Har du evt installeret ny driver for grafikkortet på den såkaldt "dumme" side. Eller har du downloadet snavs i form af malware, ransomware, virus eller ?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2018 - 21:22 #2
Hvis du direkte kan starte op i fejlsikret så vil jeg tro du kører win 7.
Prøv at starte en kommando prompt og skriv
rstrui.
Det skulle gerne starte systemgendannelse.
Her vælger du et punkt der ligger før den gik i sort.
Se om det får den tilbage på sporet
04. marts 2018 - 00:56 #3
Hvad er en dum side?
Avatar billede mikerojakes Seniormester
04. marts 2018 - 07:32 #4
Den kom af en eller anden grund tilbage af sig selv efter at havde været slukket et døgn - underligt - men tak for svarene