Avatar billede Mathildegaga Novice
04. marts 2018 - 18:06 Der er 7 kommentarer

Spil - Grafikkort.

Hej folkens :)

Jeg vil super gerne hente Sims 4 ned på min bærbar og som jeg kan læse mig frem til så skal min bærbar kunne udfylde dem her;
OPERATIVSYSTEM: 64 Bit Windows 7, 8, 8.1 eller 10
PROCESSOR: Intel core i5 eller hurtigere, AMD Athlon X4
GRAFIKKORT: NVIDIA GTX 650 eller bedre
HUKOMMELSE: 4 GB RAM
HARDDISK: 18 GB ledig harddiskplads

Jeg har været indenunder ''om'' i indstillinger og det ser ud til at, OPERATIVSYSTEM og PROCESSOR passer men jeg er i tvivl om resten..
såå, er der nogen der kan hjælpe mig? Det er en LAPTOP-460AFDCC og PROCESSOR Intel(R) Core(TM) i5-7300HQ CPU @ 2.50GHz 2.50GHZ
Det er især Grafikkorttet jeg ikke kan finde noget om nogle steder.
Jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig ;)
Avatar billede sonalias Seniormester
04. marts 2018 - 18:32 #1
Hej Mathilde
Prøv at kig under din computer om ikke der står et modelnummer som vi kan bruge til at finde ud af hvilket grafikkort du har, de informationer du har vedlagt indeholder det ihvertfald ikke
Avatar billede KHN Guru
04. marts 2018 - 21:48 #2
For at se oplysninger om din pc kan du gøre følgende:
1) Hold Windows-logo tasten nede og tryk R
2) Inde i boksen skriver du: DXDIAG og trykker OK
3) Efter DXDIAG har scannet din pc vil du kunne se hvilke grafikkort du har, ved at venstre-klikke på fanebladet Skærm.
Avatar billede kurtba Ekspert
04. marts 2018 - 23:53 #3
I forbindelse med vejledning fra KHN, skal du lige være opmærksom på, at  mange bærbare har 2 grafikkort, så under skærm vil der typisk stå det "dårlige" grafikkort. Det "gode" grafikkort vil stå under fanen Gengiv.
Hvis du bruger win 10, kan du også bare højreklikke nede på startknappen i venstre hjørne. Så vælger du Enhedshåndtering.
Under skærmkort kan du se hvilket/hvilke skærmkort du har i pc.en.
Avatar billede Mathildegaga Novice
05. marts 2018 - 16:14 #4
1000 tak for jeres svar.
Jeg kan desværre stadig ikke finde det men jeg spiller Overwatch på min bærbar så jeg tænker om i kan hjælpe ud fra det? - Jeg har googlet rundt og kigget på forskellen mellem Sims 4 og Overwatch men jeg kan ikke finde rundt i alle numrene.

Overwatch har disse krav; NVIDIA® GeForce® GTX 460, ATI Radeon™ HD 4850
PC) Grafikkort: GeForce GTX 770

Sims 4 har disse; 128 MB RAM på grafikkortet og understøttelse af Pixel Shader 3,0. Understøttede grafikkort: NVIDIA GeForce 6600 eller bedre, ATI Radeon X1300 eller bedre, Intel GMA X4500 eller bedre
Avatar billede kurtba Ekspert
05. marts 2018 - 23:04 #5
Sims 4 kræver stort set ikke noget, så det vil være meget mærkeligt, hvis din pc med de øvrige  funktioner  ikke skulle have et grafikkort, som opfylder kravene.
Men du skriver ikke, hvorfor du ikke kan finde ud af det.
Jeg synes da, at KHN har skrevet en vejledning, som burde være til at følge, og det samme gælder for den løsning jeg peger på som alternativ.
Derudover har du ikke svaret på sonalias spørgsmål om, hvilket mærke og model din pc er. Det står på den, så det burde være til at læse. Du har heller ikke oplyst noget om styresystem.
Avatar billede Buch Praktikant
18. marts 2020 - 13:03 #6
hvis mit sims 4 spil siger "vi kunne ikke finde dit grafikkort i vores database". Hvad betyder det så? jeg har en macbook air (Retina, 13-inch, 2019), og har læst på hvilke krav en mac skal have for at den kan spille sims, men den siger stadig den ikke kan finde mit grafikkort
Avatar billede kurtba Ekspert
18. marts 2020 - 22:30 #7
I anden forbindelse har jeg læst om sims 4 i dag til alm. pc, og der stødte jeg på følgende i forbindelse med mac computer
https://help.ea.com/da-dk/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-system-requirements/
De understøtter åbenbart ikke de nyeste mac systemer, så måske skyldes dit problem netop dette.