Avatar billede Lasse Nilsson Juniormester
05. marts 2018 - 08:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kundedatabase

hej jeg ville hører hvordan jeg kort kan beskrive hvad en kundedatabase er og hvordan den virker

på forhånd tak
Avatar billede finb Ekspert
05. marts 2018 - 08:47 #1
Kort:
Hver kunde og hver vare og hver stykpris er kun indtastet én gang,
herefter kan der nemt søges på kombinationer af
kunde/vare/sum/stk/postnr - osv.osv.
Avatar billede Slater Ekspert
05. marts 2018 - 08:58 #2
Jeg tror det afhænger af virksomheden.

Jeg arbejder for et reklamebureau, og vores kundedatabase består bare af en liste af virksomheder med kontaktpersoner og kontaktinformation under. Vi har intet produkt som sådan.
Avatar billede finb Ekspert
05. marts 2018 - 09:08 #3
Ad 2:
Dit produkt er de tanker, du tænker for kunden
og den tid, du bruger på kunden.
DU er produktet.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. marts 2018 - 10:00 #4
En kundedatabase er jo som "navnet" siger. En database over din kunder.
Og det er jo kunder hos dig, fordi du har noget de skal bruge.
Det kan jo være et fysisk produkt. Det kan være en tjeneste du udbyder eller noget tredje.
Men en kundedatabase bruges så netop til at holde styr på disse relationer.
Det kan være der skal tilkobles en ansvarlig sælger.
Det kan være der skal holdes styr på noget økonomi.
Du skal have kontaktpersoner på dine kunder osv..
Hvilke produkter/ydelser køber de allerede.
Hvilke produkter/ydelser har de interesse i.
Hvilke har de ikke interesse i osv.

Ved godt det flyder lidt over i noget CRM (Customer Relationship Management), men det vil også være tæt koblet med din kundedatabase.

Det er kun fantasien der sættes grænser for hvad du kan smide en/koble til en kundedatabase. :)
Avatar billede Slater Ekspert
05. marts 2018 - 17:10 #5
#3: Ja, netop derfor jeg sagde "som sådan". Naturligvis sælger vi bl.a. min tid og ekspertise som en service, men det er svært at indtaste som en stykpris i en database. Man køber trods alt ikke et stk eller kg af mig :)
Avatar billede finb Ekspert
06. marts 2018 - 09:08 #6
Ad # 5:
Det er kun på Halmtorvet ;)