Avatar billede Søgaard Novice
05. marts 2018 - 19:39 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Toshiba USB HDD låst af Samsung TV

Hej

Så er jeg lige ramt ind i samme problem som tidligere har været på sitet, satte min Toshiba USB HDD til mit nyindkøbte samsung Fjernsyn, for og se om jeg kunne se de film der lå på USB HDD.
Nu kan jeg ikke komme i kontakt med den mere på min PC, var der nogle ting man kunne gøre for og ¨låse den op igen, uden man skulle til en "Nørd Central",
vh Søgaard
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2018 - 19:52 #1
kan du se den i diskhåndtering ?
Avatar billede Søgaard Novice
05. marts 2018 - 21:20 #2
Ja det kan jeg godt.
Navnet på den passer stadig med der står der er 0 bite på den og kan ikke komme i kontakt med den
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2018 - 22:29 #3
jeg tror dit tv har forsøgt at formattere den til ext3. (linux), fordi samsing tv er linux.
kan du ikke bare formattere den til ntfs ?
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2018 - 23:11 #4
0 bite. Du kan redde din disk, men du har tilsyneladende mistet dine film.
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. marts 2018 - 08:42 #5
Har den et drev bogstav tilknyttet  ?
Hvis ja så prøv at åbne en kommandoprompt  som administrator  og kør chkdsk  x: /f
Erstat x med dit drev  bogstav !
Avatar billede claes57 Ekspert
06. marts 2018 - 09:22 #6
du vil helt sikkert miste indhold på den - tv pakker data på diske så de kun kan afspilles på det tv - film osv kan ikke kopieres - et krav fra film og musikindustrien.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. marts 2018 - 09:58 #7
Prøv at kigge ude til venstre og se om din USB Disk er online? Og hvis ikke så prøv at trykke på fanen online!
Jeg har også  et Samsung TV og kan uden problemer se Mine MP4 videoer fra min USB Enhed som kører NTFS
Avatar billede poko1 Ekspert
06. marts 2018 - 10:18 #8
Avatar billede Søgaard Novice
06. marts 2018 - 16:24 #9
Tak for alle din gode input, jeg tager lige dem fra en ende af, og vender tilbage, foreløbig tak til alle
Avatar billede Søgaard Novice
06. marts 2018 - 17:02 #10
jeg har kørt CHKDSK og det kunne jeg godt,
Er der noget særligt jeg skal kigge efter i de data der kom frem tænker du ??
Jeg kan stadigvæk ikke komme i kontakt med den.

vh søgaard
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. marts 2018 - 17:05 #11
Har det givet nogen ændring på harddisken -?
CHKDSK fortæller om den har fundet fejl på disken undervejs og om den evt har rettet dem .
Avatar billede Søgaard Novice
06. marts 2018 - 17:11 #12
nej desværre
ingen beskadige sektorer
ingen genoprettelser
den skriver også:
Windows har kontrolleret filsystemet, og fandt ingen problemer
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. marts 2018 - 17:22 #13
Skriver den noget om størrelsen på disken ( du skrev tidligere 0 ) ?
Avatar billede Søgaard Novice
06. marts 2018 - 17:55 #14
https://i.imgur.com/3jwnMeD.png

tog det her med Greenshot, kan du se det ??
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. marts 2018 - 18:17 #15
Kan du ikke se de filer på den nu ?CHKDSK viser der er ca 40000 .(1.5 TB )
Skriv evt
DIR G:
Avatar billede Søgaard Novice
06. marts 2018 - 19:38 #16
Desværre, den skriver "adgang nægtet"

https://i.imgur.com/r7LTcCX.png
Avatar billede claes57 Ekspert
06. marts 2018 - 19:48 #17
prøv fra en live-usb med linux - det installerer ikke noget, men linux er ikke så nøjeregnende som windows mht filadgang.
https://www.lifewire.com/create-uefi-bootable-linux-mint-usb-2202084
Avatar billede poko1 Ekspert
06. marts 2018 - 19:55 #18
prøv at vise et screenshot af disken.

https://ibb.co/dJjcdS
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. marts 2018 - 19:55 #19
Højre klik på drevet i stifinder (denne Pc)  , vælg egenskaber .Under fanen  sikkerhed  klik på Avanceret .
I det vindue der kommer frem står der øverst Ejer ..  ... Rediger - klik på rediger.
Skriv Alle  i feltet under Objekt navne - og klik på kontroller navne vælg ALLE på listen

Klik Ok - for at lukke vinduer.
Under avanceret  skal du give fuldkontrol til ALLE (husk flueben i undermapper)

Dette skulle gerne give dig adgang til mapperne !
Avatar billede Søgaard Novice
06. marts 2018 - 19:59 #20
Avatar billede Søgaard Novice
06. marts 2018 - 21:19 #21
Hej Alle

Tusind tak for alle de gode forslag, jeg fik liv i min USB HDD igen, ved brug af forslaget fra "hjolsen".
En sten faldt fra mit hjerte, endnu engang tusind tak for hjælpen til alle

vh Søgaard
Avatar billede Chalar Praktikant
24. februar 2021 - 19:12 #22
Tak hjorsen det virkede også for mig med samme problem. Virkelig fedt det var alle vores billeder :-)👍👍👍👍
Avatar billede claes57 Ekspert
24. februar 2021 - 19:30 #23
jeg er glad for, at alle uden sikkerhedskopiering intet har lært, men kan fortsætte som de plejer, og så regner med, at det er 'godt nok'.
Det virker ikke altid/hver gang - så gør jer selv den tjeneste, at kopiere de vigtige data/billeder bare en gang i mellem.