Avatar billede Surf111 Praktikant
07. marts 2018 - 03:51 Der er 8 kommentarer

Mappenavnet ugyldigt

Hej
Jeg har et SD kort jeg har haft i mit gopro kamera. Jeg ville have billederne over på min computer og brugte derfor en adapter fra micro sd til SD.
Her kunne jeg lige komme ind på mappen og se 4 billeder, så hoppede den ud.
Jeg konstaterede at adapteren ikke virkede og har nu købt en alt i en minicard reader. Når jeg tilslutter denne får jeg bare en besked om at  mappenavnet er ugyldigt. Nogen der kan hjælpe med dette?
Avatar billede cht22 Professor
07. marts 2018 - 03:52 #1
Har du prøvet at se om du kan omdøbe mappen?
Avatar billede Surf111 Praktikant
07. marts 2018 - 03:56 #2
Ja der får jeg denne besked "diskenhedsnavnet er ugyldigt. skriv et gyldigt diskenhedsnavn"
Avatar billede Surf111 Praktikant
07. marts 2018 - 03:57 #3
Når jeg prøver at gå ind i mappen er placeringen ikke tilgængelig?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. marts 2018 - 07:17 #4
Hvor stort er kortet? - der er mange ældre og billige SD-kort læsere, der har problemer med kort over 4GB. Det er dog 6-8 år siden "SDHC" standarden kom, så jeg ville forvente at en kortlæser købt i dag ville virke - men man kan jo have importeret noget gammelt l... :-) - find specifikationerne på læserne på nettet, og se om de kan læse SDHC kort over 4GB...

Virker kortet når det sættes retur i kameraet?

Hvis det er inkompatibilitet mellem kort og kortlæser, ville jeg være meget forsigtig med at forsøge at ændre på noget (omdøbe mapper m.m.).
Avatar billede Surf111 Praktikant
07. marts 2018 - 07:32 #5
Det er et 64 GB, der er ingen problemer med et 16 GB jeg har?  Det er købt i Australien, så jeg må nok hellere slå det op.

SD kortet virker desværre heller ikke i mit GoPro nu :/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. marts 2018 - 07:47 #6
Når du har fundet ud af om kortlæseren burde kunne læse SDHC kort, kan du forsøge at montere kortet igen, og køre CHKDSK E: /F /R kommandoen (med administratorrettigheder, og skift E: ud med et evt. andet drevbogstav). Det kan ske kortet er blevet korrupt, og at chkdsk kan løse fejlen. Men ellers giver jeg det ikke mange chancer - så er vi ude i reformattering for at se, om kortet i sig selv har taget skade...
Avatar billede Surf111 Praktikant
07. marts 2018 - 08:01 #7
Jeg har prøvet CHKDSK også uden held :/
Avatar billede gomez Praktikant
29. november 2018 - 03:06 #8
1. Prøv at skifte til en anden USB-port
2. Prøv at skifte til en anden computer med et andet operativsystem, sådan MAC OSX
3. Prøv at opdatere USB-drevet i Enhedshåndtering

Hvis du vil overføre de data, der er gemt på den, skal du kontrollere, om SD-kortet kan findes i Diskhåndtering.

Hvis SD-kortet er synligt, skal du bare downloade denne tredjeparts datagendannelsessoftware for at få filerne tilbage til dig.

https://r-datarecovery.com