Avatar billede EL6700 Praktikant
07. marts 2018 - 11:10 Der er 8 kommentarer

Hvordan søger jeg eks.på www.google.de

Hej.
Har et spørgsmål ang.når jeg skriver www.google.de eller
Google.co.uk i min browser ,  så bliver jeg slået tilbage til google.dk
Er der en der kan forklare hvordan jeg kan undgå dette og hvordan jeg gør.
Avatar billede klt Seniormester
07. marts 2018 - 11:42 #1
I nederste højre hjørne på google.dk, tryk Indstillinger->Søge indstillinger.
Her kan man ændre områdeindstillinger til ex Storbritannien.
Det er i dag eneste mulighed, ifølge

https://www.theverge.com/2017/10/27/16561848/google-search-always-local-results-ignores-domain

Alternativt kan man bruge en VPN.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
09. marts 2018 - 17:40 #2
Ja det er irriterende at de har ændret det så man ikke lige kan søge på google som om man sad i fx Sverige eller Tyskland
Du kan prøve at skrive site:de foran din søgning i søgefeltet eller bruge denne her side
http://www.webapps-online.com/online-tools/google-search-in-different-language-or-country
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
11. marts 2018 - 06:55 #3
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
11. marts 2018 - 11:31 #4
#3
Det  er jo det der ikke virker
Avatar billede EL6700 Praktikant
12. marts 2018 - 00:24 #5
Må indrømme at jeg ikke har fundet ud af det endnu.
Troede nettet var frit tilgængeligt , men tog fejl når jeg ingen gang kan søge frit på
Google
Avatar billede EL6700 Praktikant
12. marts 2018 - 01:53 #6
Er der nogen der har andre forslag hvor jeg evt.kan stille spørgsmålet.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
12. marts 2018 - 03:04 #7
Jeg sidder i Thailand og laver søgninger både i DK og det meste af resten af verden.

Ved at åbne et "privat" vindue i Firefox og som nævnt i #3 rette URL'en

Samt, om nødvendigt, rette mine sprog under indstillinger i søgevinduet ;-)
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
12. marts 2018 - 10:57 #8
Spørgsmålet har været oppe herinde før, problemet er at Google har lavet det om, det virker simpelthen bare ikke længere at skrive google.de i stedet for google.dk, det virker tåbeligt og jeg ved ikke hvorfor. Men umiddelbart virker løsningerne i #1 og #2 at være det der kommer nærmest på en løsning.