Avatar billede logbuilders Mester
07. marts 2018 - 11:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Filnavne

Jeg har rippet DVD'er med private videooptagelser som backup.
Jeg har navngivet alle filer.
Når jeg åbner filerne i en vilken somhelst player vises ikke mine filnavne, men alle vises med samme navn - Sonata -Volume.
Jeg kan således ikke sortere playlister.

DVD er rippet med    winx dvd ripper.

Jeg kan ikke finde dette indlagrede navn - nogen forslag ?
Avatar billede eurositi Ekspert
07. marts 2018 - 14:02 #1
I Winx DVD Ripper må du ha' angivet et output-format, f.eks. H.264 (MP4). Hvilket format valgte du?

Jeg kender desværre ikke WinX-programmet, men det gratis MakeMKV kan rippe alle DVD-videoer til videofiler på en harddisk (https://www.makemkv.com/download/).
Avatar billede logbuilders Mester
07. marts 2018 - 17:53 #2
Tak for indspark -

Ja andre DVD rippere giver mulighed for at rename det filnavn, som ligger på DVD'en.
Det har jeg ikke været opmærkso på inden jeg rippede ca 50 DVD'er.
Til trods for, at alle filer er ændret fra 1-n så kan man ikke i afspillere se andet end det navn som ligger på disken og i mit tilfælde det samme navn på alle.
Og det er tilsyneladende ikke til at ændre.

I Winx DVD Ripper kan man ikke tildele et andet navn -
men det kan man i bla Moavi og i DVDfab - har testet i prøveversioner og det virker.
Så skal jeg til at begynde forfra.
Avatar billede logbuilders Mester
07. marts 2018 - 18:11 #3
Jeg må lige korigere - fik kun DVDfab til at fungere som ønsket.