Avatar billede xvid Seniormester
07. marts 2018 - 19:28 Der er 3 kommentarer

Musikafspiller

Hej

1. Jeg tænker at indsætte en musikafspiller med en af Birthe Kjær's sange, (ma man det eller skal søge en tilladelse om)?

2. hvis man må bruge en af Birthe Kjær's sange,  er der nogen der kender en god musikafspiller med autoplay og som ikke bliver berørt af at der bliver klikket på links i menuen?

3. er det tilladt at afspille en sang på ens hjemmeside fra f.eks. youtube der bliver afspillet som sang, ikke som video. ?

på forhånd tak
xvid
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2018 - 20:14 #1
#1, #3: det er ikke tilladt at afspille nogetsomhelst, uden at betale koda afgifter

#2, alle de gode afspillere koster penge - jeg kender ingen gratis der kan noget.
Avatar billede xvid Seniormester
07. marts 2018 - 20:53 #2
Ok, Tak :)
Avatar billede eurositi Ekspert
07. marts 2018 - 22:15 #3
Dette her giver en udførlig vejledning til opsætning af baggrundsmusik på en hjemmeside: https://www.templatemonster.com/help/js-animated-how-to-add-a-background-music-using-html.html

Men ja. Ikke-kommerciel anvendelse på en lille, uskyldig hjemmeside er desværre heller ikke småt nok til at blive fritaget fra Koda/Gramex afgifter. Så hvis du vil omgå dette, er den eneste løsning at indlejre et YouTube-klip med noget Birthe Kjær på siden.