Avatar billede DLY Praktikant
08. marts 2018 - 13:15 Der er 3 kommentarer

Optage direkte fra TV

Hej!
Jeg har optagelser liggende på en homebox, som jeg ønsker gemt på harddisk. Har læst diverse steder, at dette kan være en svær øvelse.
Før i tiden kunne man optage direkte fra tv-skærmen via scartstik - er det ikke muligt at tilkoble en ordning, således, at jeg kan optage direkte fra skærmen ned på en harddisk?
(jeg er med på, at det betyder, at fjernsynet skal være tændt og det jeg ønsker overført skal "køre" på skærmen, så længe jeg optager)

Håber I kan hjælpe derude,

vh. DLY
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. marts 2018 - 14:27 #1
Nu var dette lige det første produkt jeg kunne finde på google: http://www.climaxdigital.co.uk/epages/BT3449.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/BT3449/Products/111203

Men tænker du skal ud i sådan noget.
Så kobler du din homebox (scart) til scart-stikket og den anden ende til din pc.
og så burde du bare afspille din video og alt bliver gemt på din hdd.

Der findes sikkert mange forskellige udgaver og modeller og jeg har ingen erfaring med det.
Avatar billede finb Ekspert
09. marts 2018 - 08:33 #2
Jeg har en gammel antenne-boks,
der kan optage på usb3-pind
og endda afspille.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. marts 2018 - 08:35 #3
#2 Kan du afspille den video på en almindelig computer efterfølgende ?