Avatar billede christopher21 Juniormester
09. marts 2018 - 00:56 Der er 2 kommentarer

Hjælp til VBA

Jeg har en kolonne, hvor der står forskellige studerendes forventede karakterer.

Jeg skal lave en sub der kan aktiveres fra en knap i Excel. Når brugeren har markeret en række skal den markerede studerendes forventede karakter gemmes i en variabel. Så på et vilkårligt tidspunkt efter et vilkårligt antal rækker skal brugeren kunne trykke på en anden knap der udregner gennemsnittet af de valgte karakterer og viser dette til brugeren.

Hvordan gør jeg det?
Tak på forhånd!
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2018 - 03:10 #1
brug COUNT, den kan tælle hvor mange celler er fyldt med tal, så stopper den ved den tomme til sidst. så ved din knap hvor mange celler den skal sluge
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2018 - 03:16 #2
COUNT
Counts how many numbers are in the list of arguments. Text entries are ignored.
Syntax
COUNT(Value1; Value2; ... Value30)
Value1; Value2, ... are 1 to 30 values or ranges representing the values to be counted.

den vil bare tælle hvor mange celler der har en værdi. så hvis du starter ved A1 og A47 er tom(eller tekst), så siger den 46