Avatar billede Niko Praktikant
09. marts 2018 - 20:12 Der er 4 kommentarer

Langsom computer

Hej, købte for et par år tilbage en stationær gaming computer, som sidenhen blev ramt af noget virus/malware - Fik den fikset, og der blev muligvis udskiftet dele i computeren, ved bare ikke hvilke. Eftersom den kørte perfekt før skaden skete, har jeg undret mig over, hvorfor den nu har problemer med bare at åbne webbrowseren.

Vil høre hvad problemet kan skyldes og om jeg selv kan købe, og erstatte dele af computeren.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2018 - 21:41 #1
rens den med ccleaner
https://www.ccleaner.com

kør en omgang www.malwarebytes.org på den, der kan være alt muligt der også
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2018 - 22:01 #2
Du skriver:" Fik den fikset, og der blev muligvis udskiftet dele i computeren, ved bare ikke hvilke. " Der er ingen grund til at udskifte hardware fordi man er ramt af virus.
Jeg vil forslå, at du installere en helt ny,frisk version af Windows, det vil sandsynligvis hjælpe. Men eller er forslaget i #1 udmærket.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2018 - 22:03 #3
Ps. og så fik du et par slåfejl med i købet :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
10. marts 2018 - 05:27 #4
Nico husk en ting det er farlig og spørre her inne hvis du ikke vet hva Styresystem du kjøre, vil tro du kjøre Win10? Husk det til neste gang.

#1 sidwave skriv CCleaner en god ide det, der kan du samtidig kvitte deg med programmer du ikke bruker fjern dem. Det gjeller forresten hele computeren

Han sa også til meg i går bruker du Win10 fjern Defender det er ikke hvert en skid, siste ordet liker jeg herlig, om jeg ikke har vert i Danmark på 30 år den likte jeg.

Fin noe som er bedre Avast. Avira, Bidefender  alt er bedre en Defender, bare ikke ha 2 av det slaget ungå krangel.

Malwarebytes fri er ok ikke dumt ikke kjør det  permanent fordi det hindre deg i og ta en Gjeninstall blir aldri vellykket, fordi det er et Tredieparts programvare, du får dette svar ( din computer ble ikke gjenopprettet) kjøpe det glem det programmet er ikke en Monny hvert alt for dyrt..

Ta oppbakk av alt du har, enten ekstern hardisk og helst i Skyen. Ok det er lidt jobb det men du får igjen en hel ny data, tenk det du.

#2 valby1 skrev det helt rette, han foreslår en helt ny Ren og frik installasjon. skifte deler har ingen hensikt, ringe Falken å få nye deler er bortkasta, lytt til valby1 så kommer du opp grøften ved egen hjelp, ikke glem CCleaner for det.

God og ha siden også et godt råd. Lykke til og siden forteller du hvordan det gikk.
du ser andre er innom og da dem lidt hjelp også om det var vellykket.
Arne.