Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. marts 2018 - 08:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forbedre en film, fra Internettet

Jeg synes, at "Det gælder din Frihed" - Som jeg har set i fjernsynet, en en god dokumentarfilm.
*
Har fundet den her, på Internettet. Lige til at se :
*
http://filmcentralen.dk/alle/film/det-gaelder-din-frihed#
*
Desværre hakker filmen på min PC. Til tider går den helt i stå.
*
Ja - Det er en lille bordmodel. Med 2 GB Ram. (Det er det højeste, jeg kan installere).
*
Jeg bruger Linux Mint.
*
Med film på VLC-Player, ser jeg fint.
*
Også YouTube - Fint nok.
*
Kan man, på nogen måde, forbedre den film, som jeg kom med et link til ?
*
Jeg har ikke forstand på det !
*
Der er noget med, at man kan skrue på hastigheden ?
Kvaliteten ?
Eller Hvad ?
*
Er der nogen her, der kan hjælpe mig ?
*
God Lørdag + Venlig Hilsen Fra *Jørn*
Avatar billede eurositi Ekspert
10. marts 2018 - 09:05 #1
Nu kan filmen ikke umiddelbart downloades fra hjemmesiden, men har du prøvet at klikke på tandhjulet i afspilleren og manuelt vælge en lavere opløsning, f.eks. 384p, som er den laveste opløsning, der findes?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. marts 2018 - 09:22 #2
Har ikke lige prøvet - Gør det ...
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. marts 2018 - 10:28 #3
Jeg har lige været inde på linket til siden.
Som standard står den på "Auto", og der virker den fint på min pc. Jeg prøvede at aktivere "Stream 2" og der begyndte den at hakke.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. marts 2018 - 10:39 #4
Hos mig står der også "Auto" - som standard ...
(Skal altså IKKE prøve "Steam 2") ....
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. marts 2018 - 11:23 #5
Jeg har nu været inde på "384" , "480" (stream 1) og "720" (stream 2)
Ved stream 1 kører det fint uden at hakke, men ved stream 2 er der som sagt hakkeri.
Jeg har en Intel Xeon E5 1630 v3 CPU samt 32 GB RAM installeret, men dette er tydeligvis uden betydning.
Der er tale om en hjemmebygget stationær pc.
Avatar billede eurositi Ekspert
10. marts 2018 - 11:38 #6
Det er en fejl, når der ind imellem står "Stream 1" eller "Stream 2". Da jeg tjekkede første gang kunne jeg se alle tre indstillinger med deres korrekte betegnelser:
- 384p
- 480p
- 720p

Det betyder kort og godt, at filmen kan streames i tre forskellige kvaliteter, hvoraf 720p selvsagt er den bedste.

Hvis det hakker ved 384p (svarer til 512x384 eller 480x384 pixels og cirka 25 billeder pr. sekund), kan du kun se filmen på din PC, hvis du finder en måde at downloade den på. Det er som udgangspunkt dog ikke tilladt pga. rettigheder, så vidt jeg kan se.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. marts 2018 - 12:50 #7
Jeg ved ikke, hvordan man downloader sådan en film.
Hvad enten det er tilladt eller ej.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. marts 2018 - 22:25 #8
Tak for hjælpen ...