Avatar billede stumpe93 Praktikant
10. marts 2018 - 12:11 Der er 7 kommentarer

Efter nyt bundkort, CPU og ram

Hej folkens.

Jeg har lige smidt nyt bundkort, cpu og ram i min computer.
Efter jeg har gjort dette, er min pc begyndt at opføre sig lidt underligt.
Den vil bl.a. ikke genstarte eller lukke ned.
Jeg prøvede så at hente alle driverne ned til mit nye bundkort (da jeg ikke har cd drev i min pc) og her finder jeg ud af at den ikke vil installere nogen af programmerne, den stopper simpelthen midt i selve installationen, og er nærmest bare frosset.
I dag prøvede jeg så at spille lidt PUBG, og det kører den fint, med rigeligt FPS osv, men midt io spillet, kan den finde på at crashe og hoppe ud af spillet.
Er der nogen der kan regne ud hvad det kan være?
Kan det være noget software jeg mangler at få installeret?

på forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2018 - 12:16 #1
det tyder lidt på fejl i ram - prøv at sætte din gamle ramklodser i (hvis de passer) og prøv at installere driverne igen
Avatar billede stumpe93 Praktikant
10. marts 2018 - 12:19 #2
Mine gamle ram passer desværre ikke i.. Men jeg har en bror jeg kan låne lidt ram klodser af, så det vil jeg prøve, tak :)
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2018 - 12:26 #3
med dette program kan du se om din ram virker
https://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
Avatar billede stumpe93 Praktikant
10. marts 2018 - 13:01 #4
Tak for tippet, jeg kan se at mine ram fungerer fint.
Så det løste desværre ikke mit problem
Avatar billede stumpe93 Praktikant
10. marts 2018 - 13:04 #5
Jeg kan se nu, at mit windows ikke er aktiveret, og at jeg ikke kan aktivere det, da jeg ikke har en gyldig digital licens eller produktnøgle.
Hvordan kan det være?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
10. marts 2018 - 13:55 #6
1. Der kan være sket beskadigelser på komponenterne pga statisk elektricitet hvis du ikke har taget vforholkdsregler mod dette ved monteringen.
2. Du kan generelt ikke regne med at kunne skifte bundkort uden at skulle geninstallere windows fra bunden på en tom harddisk, idet det normal er et andet chipsæt på bundkortet. Hvis det er en Windows Licens, der kun gælder til en pc og ikke kan overføres til en ny (gælder de fleste) vil den evt. heller ikke virke, idet nyt bundkort opfattes som ny pc. Du kan evt. prøve at udlæse licensnummeret med et specielt program og geninstallere og bruge licensnummeret igen.
Avatar billede KurtBV Praktikant
11. marts 2018 - 16:13 #7
Prøv at ringe til Microsoft. Det kan være de kan hjælpe med at aktivere windows.