Avatar billede Vallentin Praktikant
11. marts 2018 - 10:29 Der er 3 kommentarer

Hvordan ser jeg modtagne mails i undermapper

Vi er skiftet fra POP3 til Microsoft Exchange og jeg har altid haft en lang række regler for at lægge mine mails direkte i undermapper.

MEN med Exchange åbner undermapperne sig ikke automatisk når der er mails og det bevirker at jeg ofte ikke ser dem da jeg ikke åbner alle mine undermapper hver gang jeg tjekker mine mails.

Det samme gør sig gældende på min mobil, hvor jeg kun kan se de mails der ligger i indbakken.

Kan dette løses eller er jeg nødt til at få alle mine mails i indbakken og selv sortere dem løbende. Med 200-300 mails dagligt, er det noget af en udfordring.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede falster Ekspert
11. marts 2018 - 15:36 #1
Da jeg brugte (Outlook med) Exchange, regler og undermapper, kom der en markering, fed skrift og antal i parentes så vidt jeg husker, når der kom ny post i undermapperne.
Avatar billede Vallentin Praktikant
15. marts 2018 - 08:24 #2
Korrekt, men mapperne åbner ikke sig selv automatisk, dvs. at jeg skal åbne alle mapper hver dag for at se, om der er kommet ny post - og dét får jeg ikke altid gjort (jeg har rigtigt mange undermapper)

Så jeg vil gerne have mapperne til at åbne sig automatisk, når en ny besked har lagt sig der ind så jeg kan se, at de er markeret med fed skrift
Avatar billede falster Ekspert
15. marts 2018 - 09:33 #3
Om der er ulæst post i mappen kan jo netop ses - uden at åbne mappen - på, at den står med fed og antallet af ulæste som f.eks. [2].

Det samme kan opnås med en søgemappe for ulæste. Tilpasset til at inkludere alle undermapperne.

Men du har måske også "gamle" ulæste i mapperne?

Hvis det er tilfældet kan du måske kombinere med at oprette en søgemappe til at organisere "Gamle e-mails" og dermed udelukke efter specificeret dage-, uge- eller månedsantal.

Men den med at åbne automatisk ved modtagelse af nye kan jeg ikke klare.

... og du har selvfølgelig læst alle de gode råd på nettet om hvor mange undermapper, man højst bør have ;-)