Avatar billede thorkild10 Juniormester
12. marts 2018 - 21:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Pludselig dårligere Wifi

Hejsa...
jeg har nu haft vores internet i et års tid.
forbindelsen er umiddelbart fin. ved seneste hastighedstest målte jeg 44 i DL og 27 i upload.

Men her den sidste måneds tid føler jeg ikke, at nettet kan trække.

F.eks. skulle jeg her til aften spille CS:GO mens min kæreste skulle se netflix - det resulterede i høj ping og laggy spil.

Tidligere har det kørt uden problemer.
Kan man på en eller anden måde tjekke op på nettet? for umiddelbart burde det jo ikke være noget problem.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2018 - 21:34 #1
kontakt din udbyder. du kan ikke selv gøre nogetsomhelst
Avatar billede puren Ekspert
12. marts 2018 - 22:07 #2
Er det et mobilt bredbånd du har?
Avatar billede MADOlsen Forsker
13. marts 2018 - 08:26 #3
Hvis dit wifi pludselig er blevet dårligere, kan det også evt. skyldes, at nabo har fået en ny router, der kører på samme kanal, som du gør.

Hvis du vil undersøge, om der er meget trafik på "din" kanal, kan du f.eks. bruge Wifi Analyzer (findes til Android, men der findes sikkert noget tilsvarende til f.eks. iOS). Og hvis det er tilfældet, kan der være en del at hente ved at skifte til en anden kanal.
Avatar billede eurositi Ekspert
13. marts 2018 - 09:31 #4
Jeg havde for et par år siden held med Wifi Analyzer, efter at jeg i programmet kunne se, at rigtig mange andre routere i samme lejlighedskompleks kørte på nogle bestemte kanaler. Programmet gav mig det fulde overblik over hvilke kanaler, de andre kørte på, og så var det bare at vælge en kanal, som stort set ingen benyttede (jeg tror, jeg valgte channel nr. 2)... Det havde en mærkbar effekt.