Avatar billede Steenk Praktikant
13. marts 2018 - 08:03 Der er 1 kommentar

Imagemagic problem

Hejsa

Jeg prøver at åbne denne fio med Imagemagic:
http://steenknarberg.com/arkitekturfoto-groenhoejskolen.jpg

Og når filen så har været åbnet får jeg denne fejl og billedet er ødelagt:
http://steenknarberg.com/Asp_Net-ImageMagicError.jpg

Er der nogen der ved hvorfor det sker?

Hilsen Steen
Avatar billede Slater Ekspert
13. marts 2018 - 08:22 #1
Der mangler vist en del information her.

Imagemagick er et kommandolinjeprogram. Det kan ikke lade sig gøre at "åbne" noget i det, det kan kun konvertere til noget andet.
Ud fra din fejls filnavn lader det til at du benytter det i .NET, hvilket nok betyder at du ikke bruger bare Imagemagick, men en wrapper af det som f.eks. Imagemagick.NET. Disse ting er ret vigtige at nævne.

Stadig kan du dog ikke som sådan "åbne" billeder i det, andet end for at konvertere til noget andet. Mener du, at du f.eks. bruger constructoren i Imagemagick.NET (hvis det er hvad du bruger) til at loade billedet, ikke gør noget som helst andet ved det og ikke udskriver det igen, og så er originalbilledet ødelagt? Det lyder lidt utroligt.

Men mere info.