Avatar billede lurup Ekspert
13. marts 2018 - 14:00 Der er 1 løsning

Skifte billeder i et ark ud fra database

Jeg har et regne ark med 200 elever hvor de kan se deres pladser i spisesalen.

Jeg bruger en del tid på der 4 gange om aret hvor de skifter plads i spisesalen
Det er lavet på et stykke A5 ark med 6 billeder på hver for hver bord.
Fx bord 1 er med elev 3, 67, 89, 100, 150, 167.
Jeg har alle billeder af eleverne liggende i en mappe ( kunne være c:/ billeder) som skal være på mit A5 ark.
Kan jeg lave så jeg har en side med elev nummer ud fra hver bord og ud fra det finder den selv de rigtige billeder som denne her under
Bord 1
Bord 2
Avatar billede falster Ekspert
13. marts 2018 - 15:23 #1
Det burde kunne laves med brevfletning i Word.

Hoveddokumentet er så et Worddokument med en side for hvert bord (hvor du så flytter numrene rundt.) Og datakilden (f.eks.) et Excelark, som beskrevet her (man skal nok holde tungen lige i munden):

https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_word-mso_other-mso_archive/mail-merge-with-variable-pictures-using-word-2013/32c9b910-06b8-4b9e-80eb-ccd39c22afa4