Avatar billede gl.Skagen Praktikant
13. marts 2018 - 15:52 Der er 8 kommentarer

Panasonic bluray disc model DMR BCT84

hej
jeg har købt ovennævnte model har optaget film som jeg har overført til extern harddisk ( Toshiba t 1 og vil gerne redigere på min pc ( acer ) men men den kan ikke læse harddisken  jeg har kontaktet Panasonic de siger det er fordi den er kodet så jeg kun kan afspille fra deres blu ray kan det passe ?
Hvis de har ret findes er så et program til at afkode eller et program som kan læse det hele ?
jeg har i forvejen en lg bluray optager den er der ikke problemer med så jeg tror ikke på deres forklaring.
kan i hjælpe mig ?
venlist Jørgen Eisted
Avatar billede puren Ekspert
13. marts 2018 - 16:21 #1
disken er med stor sandsynlighed linux ext4 (det læser windows ikke) og jo nogle bruger kryptering andre gør ikke,
Avatar billede gl.Skagen Praktikant
13. marts 2018 - 16:32 #2
det er ikke Linux ext4  men Toshiba 1tb håber nogen kan hjælpe da jeg er meget skuffet over at min pc ikke kan læse disken, igen findes der et program som kan læse det hele?
Avatar billede puren Ekspert
13. marts 2018 - 16:38 #3
Fil formatet er ext4 lige som på din computer er et ntfs
Avatar billede gl.Skagen Praktikant
13. marts 2018 - 16:51 #4
hej betyder det at det ikke kan lade sig gøre at læse disken på min pc?
mon et eller andet program kan hjælpe mig
Avatar billede puren Ekspert
13. marts 2018 - 17:04 #5
Google "windows read ext4"
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2018 - 18:57 #6
hvis fjernsynet har optaget film på disken, er det kun fjernsynet der kan afspille dem
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. marts 2018 - 19:08 #7
Jeg har selv to eksemplarer af denne maskine. Man kan sagtens redigere optagelserne på den, i hvert fald når det gælder den indbyggede (interne harddisk)

Det lyder interessant det som #5 skriver.

Jeg vil sige at Panasonic DRM BCT 84 (og DRM BCT 74) er nogle ualmindelig gode maskiner. Bl.a. det, at der er to tunere indbygget gør jo, at man kan optage to programmer på én gang. Der findes yderligere en Panasonic maskine DRM BCT 94 med hele tre tunere, men denne kan ikke købes i Danmark.
Forskellen på de tre modeller er den at DRM BCT 74 har en 500 GB HDD samt to tunere, DRM BCT 84 har en 1 TB HDD samt to tunere og DRM BCT 94 en 1 TB HDD og tre tunere.
Avatar billede gl.Skagen Praktikant
13. marts 2018 - 23:04 #8
har prøvet windows read ext4 kan ikke køres er der mon  et gratis program som både kan køre ext4 og ntfs  filer?