Avatar billede DHolm Praktikant
14. marts 2018 - 16:41 Der er 6 kommentarer

Sort Skærm

Hej.
Min svigerfar computer vil ikke starte Windows, det er en Acer 7740 bærbar.
Den genstarte af sig selv og nu vil den starte Windows Hvad gør vi?
Avatar billede poko1 Ekspert
14. marts 2018 - 17:20 #1
Måske en lidt kryptisk forklaring du kommer med vi skulle gerne have flere oplysninger navn type og  Model  "og nu vil den starte Windows " Var det ikke meningen"?
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. marts 2018 - 17:23 #2
Hvilken Windows Version er der tale om ?
Jeg har på fornemmelse at det er Windows 7.
Der er lige kommet nogle opdateringer, og det kan evt. være en af disse der er årsagen. Kører selv med Windows 7, men har ikke bemærket noget.
Prøv at starte maskinen og tast gentagne gange på F8. Derved kommer maskinen i "fejlsikret tilstand".
Avatar billede DHolm Praktikant
14. marts 2018 - 19:47 #3
Jeg tror nok det er Windows 7,  det er en travel mate 7740
Jeg kan ikke få den i fejlsikret tilstand? Nej den vil ikke starte Windows der kommer bare sort skærm.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. marts 2018 - 20:15 #4
Der er en mærket i bunden af maskinen, hvor på der er modelnavnet, den 25 cifrede aktiveringskode, samt hvilket styresystem der er installeret.

https://ibb.co/mnFtfH

Prøv evt. at fjerne batteriet fra maskinen, og hold derefter tænd/sluk knappen nede i 30 sekunder. Indsæt batteriet igen, og prøv derefter at genstarte maskinen.
Med lidt held vågner "dyret" op :-)
Avatar billede DHolm Praktikant
15. marts 2018 - 14:58 #5
Når nu sker der lidt, jeg kan komme ind ca efter 20 forsøg, men effter stykke tid kommer der en blå skræm frem med at windows fandt et problem og er nød til at genstarte også er jeg tilbage til sort skræm.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. marts 2018 - 16:20 #6
Har du et installations medie USB / DVD?
Så vælg at starte op på dette efter valg af sprog tryk på næste og derpå Reparer i nederste venstre Hjørne.
https://ibb.co/c0uVvH