Avatar billede jarlja Forsker
15. marts 2018 - 07:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruger man Photoshop, foto til pixel som jeg kan bruge til perlemønster

Hej
1. Hvordan laver jeg foto om til perler mønster med gitter.
2. Hvordan laver jeg Palette med ca. 60 farver (hama perler) og en på ca. 206 farver (Artkal beads),
Alle former for hjælp har interesse

På forhånd mange tak.
Avatar billede finb Ekspert
15. marts 2018 - 09:07 #1
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. marts 2018 - 10:17 #2
Forslag #1 fra finb er mere brugervenligt end Photoshop, og resultatet ligner mere
det, du ønsker.

Ældre version af Photoshop:
http://finrasmus.dk/pixelering.pdf
Desværre får du ikke det efterlyste gitter.
Farvepaletten skal oprettes manuelt, farve for farve.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. marts 2018 - 10:19 #3
Avatar billede falster Ekspert
15. marts 2018 - 12:06 #4
Er bestemt ikke hjemme i PS. Men jeg tror, at du kan lave gitteret ved at fremstille  et passende lille kvadratisk billede (måske 10 x10 pixels) give det en mørk/sort kant og gemme det som mønster (Rediger - Definer mønster e.l.). Og så anvende det mønster over billedet.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. marts 2018 - 13:46 #5
#4 Tak for ny lærdom.
Du er åbenbart mere hjemme i Photoshop end jeg er. Dit forslag virker, når feltet i rammen er gjort transparent med "Magisk Viskelæder".
Avatar billede jarlja Forsker
19. marts 2018 - 22:35 #6
Hej
Finn jeg har prøvet flere gange, men det er ikke lykkes, den pdf fil er ikke det samme som den jeg har,  jeg har den øverste del men ikke den nederste del hvor der skal stå 1000 % er der ikke, og jeg har prøvet men uden held,  på forhånd mange tak
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. marts 2018 - 17:34 #7
Min Photoshop er sandsynligvis ældre end din, men ændring af billedstørrelse bør være det samme.
Det er den samme box, hvor der første gang er skrevet 20% og derefter 1000%
Hvis du ikke kan få det til at lykkes, kan du lægge billedet ud, så jeg kan få fat i det.
Så prøver jeg at få det bedste ud af det.
Avatar billede jarlja Forsker
20. marts 2018 - 19:15 #8
her er hvordan det ser ud. min sky

https://photos.app.goo.gl/UciI0YtmzQHhO3kN2
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
22. marts 2018 - 10:21 #9
Med disse indstillinger kan du først sætte billedet ned i størrelse,
derefter op i størrelse, så det bliver pixeleret:
http://finnrasmus.dk/pixelering2.pdf
Det er tilfældigt valgte størrelser, så man skal prøve sig frem, alt efter originalbilledets størrelse og størrelsen på det ønskede resultat.
Avatar billede jarlja Forsker
27. marts 2018 - 16:23 #10
Ok Det vil jeg prøve Finn
Avatar billede jarlja Forsker
22. april 2018 - 11:33 #11
tak