Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. marts 2018 - 11:09 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

xml til csv

Jeg har en Access applikation, som linker til filer - uden import. Selve filerne udskiftes hver dag, men med samme filnavn. Dette har fungeret godt, når det har være xlsx- og csv-filer, men nu skal jeg kunne håndtere en xml-fil på samme måde. Dette faciliterer Access kun, hvis jeg importerer tabellen, og det er uden interesse. Jeg må i stedet konvertere xml-filen til csv. Data ligger kun i ét niveau, så der er ingen strukturelle problemer i det, og Excel kan da også indlæse filen korrekt.

Hvem kan anbefale et godt DOS-program el.lign., som dagligt kan konvertere den nye xml-fil til en csv-fil? Bemærk igen, at filen IKKE skal importeres, der skal blot linkes til den i Access, så den kan blive skiftet ud hver dag.
Avatar billede falster Ekspert
16. marts 2018 - 12:57 #1
Desværre ikke lige min boldgade, men der tilbydes mange konvertere.

Til du får et bedre svar, er det måske formålstjenligt at se på denne Powershell mulighed:

https://stackoverflow.com/questions/43393961/powershell-convert-xml-to-csv
16. marts 2018 - 13:03 #2
Hvad med lidt vba kode, der løser udfordringen inde i Access - altså åbne filen og gemme den som csv?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. marts 2018 - 13:22 #3
falster. Jeg har prøvet dette og kunne måske bruge det til inspiration til et lille program.
Thor: Joeh. Filen har kun én tabel med unik nøgle og ingen dubletter blandt feltnavne, så jeg klarer det nok.
Tak til begge.