Avatar billede posten Ekspert
17. marts 2018 - 18:24 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

"danske tider"

jeg har et problem med denne hjemmeside : http://www.fc-roskilde.dk/kalender når jeg kikker på uret skriver den i pm/am har skrevet til webmaster som oplyser at på hans pc er tiden dansk (24 timer) hvad skal jeg ændre i kontrolpanelet ???
har en bærbar med win 10 + en stationær i win 7 begge med samme resultat
Avatar billede cht22 Professor
17. marts 2018 - 22:18 #1
Hvilket serversidesprog er hjemmesiden lavet i, det er nok i koden der du skal angive datoformatet.
Avatar billede Slater Ekspert
17. marts 2018 - 22:48 #2
#1: Det kan umuligt være et issue med server-side koden, når det ser forskelligt ud på to computere.

Tilsyneladende er det Google Calendar der bruges til at udskrive tabellen, så det kan muligvis være en indstilling i det.
Avatar billede posten Ekspert
17. marts 2018 - 23:03 #3
har nu kigget på hjemmesiden på en mac der er tiden i 24 timer men på begge mine windows pc'er bruger den pm/am hvordan ændre man det evt. når i kigger på siden vises den i 24 timer eller i pm/am tider ??
Avatar billede posten Ekspert
18. marts 2018 - 00:36 #4
#2 jeg har samme fejl på begge pc.er men når jeg tænder for en mac viser den det rigtige i "dansk tid" hvad gør jeg for at det kommer til at virke i windows ??
Avatar billede nopsen Ekspert
18. marts 2018 - 12:24 #5
på min stationære windows 7 er tiden i 24 timer.
kan det skyldes tidszone indst under dit ur på dine pcére er sat til en anden end københavn?
Avatar billede posten Ekspert
18. marts 2018 - 17:53 #6
min win 7 er sat til kbh. stockholm,oslo og + 1time
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 21:59 #7
nu er jeg kommet såvidt at det er crome fejlen ligger i
når jeg ser kalenderen fra fcr i opera og explore vises  24 timer men i pm/am i chrome
hvordan retter man det ???
Avatar billede nopsen Ekspert
19. marts 2018 - 22:21 #8
min chrome viser 24 timer.
prøv at tjekke hvad der står under chrome lidt nede på siden her

http://support.d4h.org/general/how-do-i-change-the-time-format
Avatar billede nopsen Ekspert
19. marts 2018 - 22:24 #9
den skal stå til dansk, hvis det ikke er tilfældet i din chrome
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 22:43 #10
det er indstilling for din pc som jeg skrev tidligere opera og explore skriver i 24 timer kun chrome i pm/am hvordan ændre man det i chrome ???
Avatar billede Slater Ekspert
19. marts 2018 - 22:45 #11
Min Chrome er sat til engelsk og viser 24-timers tid. Det kan ikke være det.

Posten: Du er sikker på, den ikke er logget ind på Google Calendar, ikke? Har du prøvet i et incognito-vindue?
Avatar billede nopsen Ekspert
19. marts 2018 - 22:48 #12
jo den skal stå til dansk, det er det der bestemmer hvilket tidsformat den skal vise
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 22:54 #13
hvordan kommer til de indstillinger kan intet finde om kalender selv om jeg kigger på avanceret
Avatar billede Slater Ekspert
19. marts 2018 - 22:56 #14
Hvorfor leder du efter kalender der? Det står der ikke du skal. Der står du skal lede efter languages.

Men altså, min er som sagt sat til English (United States), så jeg kan næsten garantere at det ikke er problemet.
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 22:58 #15
oki men hvor andre man så tidsformatet ??
Avatar billede nopsen Ekspert
19. marts 2018 - 23:10 #16
har du prøvet under avanceret - sprog ændre det dansk og hjalp det?
evt gebnstart chrome efter ændring
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 23:11 #17
den stor til dansk og viser 24 timer
Avatar billede Slater Ekspert
19. marts 2018 - 23:13 #18
Jeg er stadig overbevist om, at det ikke har en skid med browseren eller systemet at gøre, men styres af Google Calendar.

Jeg prøvede lige at ændre i iframens url, så der i stedet for hl=da står hl=en-us, og vupti fik jeg am/pm datoer. Jeg vil altså stadig stærkt tro, at der simpelthen er logget ind på en Google Konto på Chrome-maskinen eller lignende.

I hvert fald er det Google der af uvisse årsager tror at den besøgende på Chrome er amerikansk. Ikke systemet og ikke browseren.
Avatar billede nopsen Ekspert
19. marts 2018 - 23:14 #19
nu forstår jeg ikke, skrev du ikke at den ikke viste 24 timer?
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 23:16 #20
slater : hvad tid står denne side i hos dig : http://www.fc-roskilde.dk/kalender
Avatar billede Slater Ekspert
19. marts 2018 - 23:20 #21
Det er det jeg har svaret på hele tiden. Jeg ser 24 timer selvom min Chrome står til English (United States) i sprog, så jeg kan garantere at det ikke er synderen.

Lige indtil jeg altså skifter sproget i linket til Google Calendar, som bruges til at udskrives tidspunkterne, til amerikansk-engelsk. Så ser jeg am/pm-tider.
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 23:22 #22
vil da godt vide HVOR  du kan ændre det
Avatar billede Slater Ekspert
19. marts 2018 - 23:26 #23
I iframens url, som jeg sagde.

For mig linker den til:
google.com/calendar/embed?showTitle=0&showCalendars=0&showTz=0&mode=AGENDA&height=600&wkst=2&hl=da&bgcolor=%23FFFFFF&src=webfcroskilde%40gmail.com&color=%232952A3&ctz=Europe%2FCopenhagen

Der hvor der står "hl=da" betyder at den henter Google Calendar udskriften med dansk sprog. Hvis jeg ændrer det til "hl=en-us" i stedet, så får jeg det på amerikansk med am/pm tider.
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 23:28 #24
har nu rettet tiden via link til google kalderen så lukker ned her og TAK for HÆLPEN
Avatar billede Slater Ekspert
19. marts 2018 - 23:28 #25
Men for at gentage mig selv, kan du tjekke om Chrome er logget ind på Google Calendar? Hvad sker der hvis du går ind på https://calendar.google.com med den browser? Ser du engelsk eller dansk der?
Avatar billede Slater Ekspert
19. marts 2018 - 23:32 #26
Okay, hvis det virkede... Men stod den ikke til "da"?