17. marts 2018 - 19:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lodning på bundkort (Bærbar)

Hej Alle,

Min bærbar "døde" pludselig og der lugtede brændt.
(Jeg tror umiddelbart at en løs skrue har kortsluttet den!)

Jeg har skilt den ad, og kan tydeligt se, at een af "banerne" på kortet er brændt af, og der hænger en lille "ledning" ud af den.

Kender I een som kan fixe dette?
(gerne i kbh.)

Mvh Christian,
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. marts 2018 - 19:18 #1
Ikke meningen at være lyseslukker, men den er til skrot - intet andet.

Der er ingen, der kan redde den, hvis der først er trukket så meget strøm, at baner er brudt og der lugter brændt. Der til kommer så, at der ikke er skyggen af et diagram, man kan fejlsøge ud fra.

Fisk disken ud af den og test den i en anden PC - måske er du heldig at dine data kan reddes, men laptoppen er død.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. marts 2018 - 20:01 #2
Jeg er desværre enig.
18. marts 2018 - 11:30 #3
Hej guys :) ,

Tak for jeres hurtige feedback.

Jeg tror desværre I har helt ret, og det koster sikkert hurtigt 500-1000 kr., at få een til at give det et forsøg - og der kan jo være andet galt med bundkortet end det jeg lige kan se.

Det er bare irriterende med bundkort til laptops, at man umiddelbart kun kan købe det specifikke som sad i maskinen i forvejen, hvilket gør ens muligheder begrænsede - fx koster et nyt bundkort til min (w230ss) 2500 kr.

Tak for hjælpen og god søndag.

Mvh Christian,